Udskifter svingtud

Hej, jeg knækkede den gamle svingtud i køkkenarmaturet, og ville skifte skruen inden en ny tud er monteret. Men skruen sidder bare fast. Er det en rigtig svensknøgle og stor kræft jeg mangler? Eller anden trick?

På forhånd tak.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du skal ha en stor svensknøgle. måske skal du kunne ha noget modhold på hanen. Den polygriptang der ses, er ikke særlig god til jobbet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak for svarene. Jeg har fundet en stor svensknøgle. Men der kommer en ny problem, at væggen/ vindueskarmen er meget tæt på skruen. Jeg kan ikke bruge svenskøglen på alm. måde, men som det første billede. Så jeg kunne ikke dreje skruen med fuld kræften. Hvad skal jeg gøre?

Brug svensknøglen som på det øverste billede

fase
S. Fabrin skrev den 25-03-2021 10:40:14

Brug svensknøglen som på det øverste billede

 Jeg prøvede, men ikke så nemt. Den sidder stadig fast...

Annonce
Ok, med min fuld kræft ser det ud til, at nu halvt problem er løst som billedet. Hvad med resten der stadig sidder der? Er der nogle der kan fortælle mig om den kan blevet fjernet? Også med svensknøglen?  Enden af den knækkede tud sidder derind.

Nej stumpen af den gamle tud skal lirkes op sammen med o-ringen. Måske kan du lirke /slå en tynd skruetrækker ned ved siden så du kan brække stumpen i stykker. Har du en spidstang vil den osse kunne bruges.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Og når du samler det igen får O ringe, tud og gevind lige lidt hanefedt.

fase
Tusinde tusinde tak for jeres svar. Nu er problemet løst. Jeg kan bruge køkken igen....  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis