Facadeisolering af gasbetonhus

Vi har købt et gammelt gasbetonhus fra 1954, som vi gerne vil have efterisoleret.
Jeg har kigget på Kingspan Kooltherm K5, men kan ikke finde det til salg på nogle byggemarkeder??

Grunden til jeg overvejer Kingspan er, at vi har ikke meget udvendig plads fra taggavl til væg og vil gerne undgå at skulle forlænge taget. Så med Kingspan kan vi jo så få de 200mm effekt, men med en tykkelse på det halve.
Og så kan jeg også godt lide tanken om, at det er klimavenligt.

Som jeg læser det på Kingspans hjemmeside er det K5'eren jeg skal bruge på en gasbetonyderfacade.

Men har I herinde mon nogle andre gode forslag? Og er der nogle herinde, der har brugt Kingspan tidligere og er glade for resultatet?

Tusind tak for hjælpen :) 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen erfaring med Kingspan..😄

Men husk at tænke ind, at du skal kunne fastgøre ting, som f.eks. nedløbsrør, postkasse, lamper etc.. inden du dækker hele hytten ind..
Det glemte vi, og det er lidt bøvlet nu.. vores facade er pudset op, forresten..
F.eks. er rørbærere til nedløbsrør monteret med 250mm lange skruer.. Det giver lidt bøvl.
Tænk også gerne udvendige stikkontakter ind, det er lige til højrebenet at føre kablerne bag isoleringen🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis