Fjerne (mindre kønne) bæringer på radiatorrør.

Hej. I forbindelse med etablering af gulvvarme og fjernelse af radiator i underetagen, satte min kammerat nogle bæringer på de nye samlinger/rør før støbning af nyt betongulv for at stabilisere dem. Ifølge ham var de liiige til at fjerne igen, når gulvet var støbt færdigt. Men rørerne er ikke bevægelige nok til at komme ind til skruen, der fæstner bæringen til væggen.

Jeg vil MEGET gerne af med dem inden jeg maler rørerne. Ideer? Nedstryger? Vinkelsliber? Selve skruen befinder sig ret tæt mod væggen, så måske man kan save tæt på røret og snige en vinklet skruetrækker ind?

Hjælp, tak. Nogen må have stået i samme situation :))

Billede: https://ibb.co/R3CGMfd

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Linket fungerer ikke.
Rantzau skrev den 24-03-2021 10:23:26

Linket fungerer ikke.

Du kan bare save dem over så tæt på foden, så der stadig sidder en stump af skruen tilbage, som du så nok kan skrue ud med en poligribtang.
De er ret sprøde så sidde de to "flapper" i vejen er de nemme at brække af.
Du kan fint bruge en nedstryger, eller en bajonetsav hvis du har det.
h

Vi prøver igen, i morgen --
Du bliver nødt til at save bæringerne over for at kunne komme til skruen, der holder bæringen, med en vinkelskruetrækker. Bæringen er normalt lavet af et forholdsvis blødt materiale.
Noget helt andet har du ikke glemt at støbe et rør ind i betonen, så varmerøret ikke er støbt fast i betonen?

fase
Hmmm.. Jeg ville da tænke mig om en ekstra gang inden jeg fjernede strøttepunkter på et rør der har en samling. Ville det ikke være pænere med en lille kasse?

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også