Lampegevind? Foodlate 3 3700 23-03-2021 11:24 HejJeg vil gerne skære gevind i et kobber resp. messingrør, som skal skrues ind i en almindelig lampefatning. Gevindstørrelsen er M10, men stigningen er ikke en standard 1,5. Er der nogen, der kender den rigtige betegnelse?Foodlate 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 13005 23-03-2021 12:06 Det hedder M10 x 1.0Som jeg husker passer det næsten sammen med 1/8 rørgevind, og kan godt skrues sammen, men naturligvis bedst med den rigtige snittap/bak Vi prøver igen, i morgen --
Foodlate Trådstarter 3 3700 23-03-2021 12:33 Hej Je_nsTak, det lyder fornuftigt. Er det samme størrelse som også kaldes "fingevind"?( i modsætning til grov)
je_ns 13005 23-03-2021 16:22 Ja det kaldes også fingevind, men der er flere forskellige stigninger der kaldes det.Bla. M10 x 0,5 & x 0.75 & 1,25 (ellers er det standart gevind M10 x 1,5)Så du skal købe en M10 x 1,0 Vi prøver igen, i morgen --