Lampegevind?

Hej
Jeg vil gerne skære gevind i et kobber resp. messingrør, som skal skrues ind i en almindelig lampefatning. Gevindstørrelsen er M10, men stigningen er ikke en standard 1,5. Er der nogen, der kender den rigtige betegnelse?
Foodlate
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det hedder M10 x 1.0
Som jeg husker passer det næsten sammen med 1/8 rørgevind, og kan godt skrues sammen, men naturligvis bedst med den rigtige snittap/bak

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Je_ns
Tak, det lyder fornuftigt. Er det samme størrelse som også kaldes "fingevind"?( i modsætning til grov)
Ja det kaldes også fingevind, men der er flere forskellige stigninger der kaldes det.
Bla. M10 x 0,5 & x 0.75 & 1,25 (ellers er det standart gevind M10 x 1,5)
Så du skal købe en M10 x 1,0


Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis