Rør på badeværelse er drivvåde

Hej,
Jeg er ny herinde, og min viden er ikke eksisterende, så bær over med med mig.

Jeg bor til leje i et gammelt boligbyggeri i en stuelejlighed.
Sagen er den, at rørerne på ydersiden er drivvåde på badeværelset. Det er tilfældet for begge rør.
Der er tale om et klassisk Københavnertoilet (hvor man går i bad med vand udover det hele), men det er ikke derfra vandet stammer fra. Det forekommer, at der ligger en smule vand på gulvet grundet ovenstående.
Der er intet vindue eller udluftningssystem på badeværelset.
Jeg sørger for at lufte ud 5-10 min 2 gange dagligt.
Jeg har fundet ud af, at det er værst om aftenen.

Nogle ekspert bud på:
1: Er det et reelt problem?
2: Hvad kan der gøres?

Tak fordi du læste med. 
Hej, Jeg er ny herinde, og min viden er ikke... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I praksis blev der indlagt vand efter de gamle københavner lejligheder blev opført og inden man for alvor blev opmærksom på kondens.

I praksis er det ikke muligt at efterisolerer mod kondens uden omfattende indgreb. Herunder i etageadskillelser og frem til tappesteder.

I praksis isolerer de fleste med almindelige rørskåle, men man skal være opmærksom på, at risiko for rust stiger.

I praksis er fælles installationer - herunder vand - ikke den enkelte ejer/lejers ansvar. Det regnes som fællesudgifter.

I praksis dannes kondens også ved temperaturer over 5 grader, og i praksis opleves de lave temperaturer typisk hvor der er flere brugere på tidspunkter med højt vandforbrug som Knudr oplever.

... det ændre bare ikke på de udarbejde standarder som retningslinier for fremadrettede installationer - herunder totalrenovationer.

Prøv at læse dit forrige indlæg Rantzau, Nederst henviser du til at Rockwool ikke kan bruges til medier under 5 grader. Det er det jeg henviser til som irrelevant.
Det er naturligvis korrekt som Karl Smart bringer på banen. Varmt vand rør kommer er ikke kondens på.
Jeg havde opfattet det som 1 eller 2 koldvandsrør.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har ikke påstået Rockwools rørskåle ikke kan bruges. Jeg oplyser at Rockwool ikke anbefaler det, men anbefaler et andet produkt beregnet til kondensisolering.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis