Varmvands afbryder

Hejsa,
Jeg har nogle dejlige unger som er glade for at gå i bad, før havde vi en 80 liters varmvands beholder og når den blev tom, ja så kom ungerne ud af brugseren, det var lidt trals, men ikke så meget at gøre ved, nu har vi så fået fjernvarme, og til det, en varmvandsveksler, så nu bliver vandet aldrig koldt, og ungerne nyder det, men det gør min pengepung ikke, så jeg tænkte at jeg ville lave en form for afbryder, så når der er løbet x antal liter ud af brugseren så slukkes det varme vand, eller efter x antal minutter.
Er der nogen der ved om man kan få noget færdigt eller har en ide til hvordan jeg selv laver en sådan anordning?
Jeg kan umuligt være den eneste der har det problem 😉
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige at regn ud hvad det egentlig koster, halvdelen et faste udgifter. 
Det koster vel ca. 2 kw pr. 100 l brusevand til opvarmning + ca. 6 kr. for vand og kloak - altså ca. 8 kr. pr. 100 l vandforbrug. Vandforbruget kan du aflæse på din vandmåler.
Der kan købes nogle indlæg (til det varme vand), der sættes ind bag tilgangsrøret i blandings batteriet, som begrænser vandmængden.

Søren O
Hvad med at købe et minutur og sæt det til at ringe efter et passende tidsrum hvorefter badet slutter? 
Jeg havde nu mere tænkt noget med en magnet ventil, det lukker efter 10 min eller noget i den stil, men jeg ved ikke lige hvordan jeg får en styring til det
Det løser du helt lavpraktisk ved at lukke for det kolde vand til varmeveksleren, når du synes badet har varet længe nok.
Det plejer at få de unge mennesker ud af badet på meget kort tid. Forklaringen på det manglende varme vand tager du så op med de unge mennesker. Selvom teen age årene sommetider fra forældrenes side kan betragtes som en sindssygdom  . Så er det min erfaring at fornuftig samtale om tingene virker.

fase
Annonce
Hvis du vil lukke for vandet efter fx 10 min kan en sådan her gøre det https://www.danskvandalarm.dk/
Da en sådan en koster Ca 2000 kr skal den primære årsag til at installere dog nok være ønsket om at beskytte mod vandskade og en sidegevinst er teenagebørn badeadfær regulering. 
Her. i huset havde vi samme problem, som blev løst ved at jeg lukkede for returventilen til fjernvarmen. Nogen vil måske sige at det er et lille problem, men en teenage-datter der bader 2x30 minutter bliver altså til lidt forbrug. I dag er hun selv mor til 3 store unger og kan genkende problemet


 

tilmeld ungerne til den lokale svømmeklub.
Sæt en timer på lyset, så når tiden er gået bliver rummet mørkt, det vil helt sikkert sætte en stopper for badet, og det er noget nemmere at lave elektrisk end at begynde at rode med vand.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hensan skrev den 23-03-2021 10:21:11

Hvis du vil lukke for vandet efter fx 10 min kan en sådan her gøre det https://www.danskvandalarm.dk/
Da en sådan en koster Ca 2000 kr skal den primære årsag til at installere dog nok være ønsket om at beskytte mod vandskade og en sidegevinst er teenagebørn badeadfær regulering. 

Spændende produkt. 

Og egentlig en sjov udfordring at finde en måde at stoppe de lange bade på   

Problemet med vandalarmen i denne sammenhæng vil måske være, at den slår vandet fra i hele hytten, indtil man slår alarmen fra igen (så vidt jeg kan se, måler den på hoved-vandmåleren). Dermed vil det også ske, hvis nogen vander blomster, efterfulgt af et toiletskyld og en gang opvask   


Mvh. AllanE
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis