Laske et bjælkespær

Jeg er ved at renovere garage - fladt tag med kiler/kuvertfald oven på bjælkespær, de oprindelige spær er 100x200mm med bomkanter og ligger cc 100cm.

De oprindelige spær har ca 2cm nedbøjning over ca 5,4 meter spænd - - min plan er at indlægge hjælpespær i 45/195 for at gøre den nye konstruktion stærkere - det er pga udhæng på huset ikke muligt (desværre) at anvende spær der er højere. Spærender på eksisterende spær er ind imod huset lagt i huller udskåret i huset ydermur - der er i murværket visse steder ført en masse el-teknik så jeg har ikke lyst til at udskære nye huller til hjælpespær men vil istedet lave udvekslinger imod de eksisterende spær så tæt ved enderne som muligt og hænge hjælpespær imod disse.

Der hvor garagen fortsætter forbi husets hjørne er tagfladen på garagen lidt bredere grundet udhæng til denne side - dvs tagfladen er på dette sted totalt 680 cm.

Jeg er desværre ikke lykkedes i at finde en leverandør der kan skaffe 195mm høje spær i denne længde - mit spørgsmål er om det er ok at forlænge et spær ved at skrue to spær sammen og lade dem overlappe med eg 2meter?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre