Fugtig jord ved understøbning af kælder

Hej med jer
Jeg er godt igang med at understøbe væggene i vores kælder da der skal graves ud til gulvvarme. Alt går sådan set fint. Men i den ene side af huset synes jeg at sandet under de eksisterende vægge er meget fugtigt, næsten mudderagtig. Er det okay at understøbe på det eller har i nogle gode forslag til at gøre det muligt at støbe på?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg støbte i min kælder kom der blank vand op. Så jeg var nødt til at lave en midlertidig grundvands sænkning for at kunne arbejde, og så have effektiv dræn under / i grus laget. Det giver meget vand i min pumpebrønd.
Jeg kunne faktisk se 3 stk. "væld" Altså kilder der sprang op mit i gulvet. De kom alle med konstant "stråle" på en fingertykkelse og så 1 - 1,5 cm op over jorden. Det giver meget vand i døgnet.
Hvis du kan vente et par måneder så vil grundvandet sænke sig lidt, og så efterfølgende sørge for at der kommer dræn under gulvet. Det er effektiv hvis det blot ligge i bunden af et gruslag. evt. blot gravet 10 cm under for at få fald på røret. Men stadig overdækket med grus.Så kan vandet let finde hen til rørene.
Og med grus mener jeg med stenstørrelse 10-20 m

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har ikke skrevet noget om at beton hærder under vand. Blot beskrevet min situation.
 Du må have set noget halo Rantzau  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis