Ustabile væge

hej alle.
Jeg er gået i gang med at renovere badeværelse  i vores hus....

( vores hus er fra 70’erne. Huset er bygget på sokkel, hvorefter der er blevet fyldt lecakugler, isolering osv. i.   Der er så blevet støbt over det hele, sat spær og forskallet. til sidst har man lavet skillevægene som er af gasbeton.)

Jeg har nu fået fjernet alle klinkerne både på vægge og gulve, jeg lagde så mærke til at mine væge begyndte at kunne “bevæge” sig, når jeg sat en finger på og skubbede stille og roligt. ( vi snakker ikke cm men nok til at jeg er blevet nervøs.

problemet er nu så, at jeg ved ikke om jeg tør hakke alt gulvet op
1. - vægen står ikke på sokkel så tror jeg bliver nød til at skære hele vejen rundt for at væggene bliver når jeg vil banke gulvet op?

2. -  kunne det være en god ide at pudse væggen for at Stabilisere den inden jeg banker gulvet op. - nogle forslag til dette ? Måske hvilket produkt ? Eller andre foreslag? 

Nogle vil nok tænke hvad jeg vil gøre med alle de lecakugler der kommer trillende når jeg fjerner dem fra badeværelset. Men der har jeg en plan, at jeg vil sætte en plade op langs væggen og fylde noget tyndt om bag ved for at de kan blive til en fast blok. ( har fået bekræftet fra en anden det kan lade sif at gøre i praksis) 

Håber nogle kan hjælpe og at grøden kan hjælpe andre senere hvis de oplever samme problemer! 

Hilsen tømreren💪🏻

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Udover at du skriver om dit problem i to indlæg, så tror jeg du har skaffet dig et godylt problem på halsen. Du har fjernet det dine vægge står på. Du skal have understøbt dine vægge. Sådan som du beskriver det, lyder det næsten som om væggene kun hænger i forskallingen i loftet og holdes sammen af de tilstødende vægge. At pudse væggen giver ingen støtte nedenfra.

fase
Jeg har ikke fjernet gulvet under væggene, og det kommer jeg heller ikke til, som du jo siger så vil det være ret dumt. Jeg havde tænk at skære med vinkelsliber hele vejen runds, så det er alt gulvet 5 -10 cm fra væggene der fjernes og det resterende kan blive, gulvvarmen skal alligevel ikke helt ud til væggen. 
Hvor meget beton er der under dine vægge? Du skriver at vægge giver sig? Når du fjerner Lecaen, fjerner du også det betonen hviler på.

fase
Som jeg læser det har du for nu kun fjernet fliser. Er du sikker på at væggen faktisk flytter sig og at det ikke bare er det yderste gasbeton der er blevet porøst og derfor giver efter ?.

Jeg har tidligere oplevet at gasbeton var ganske porøst efter det i længere tid var blevet opfugtet. I en 70er badeværelse kunne det jo godt være sket.

I så fald skal det porøse væk og væggene pudses op 

Ask
Nogle billeder af rummet ville gøre gætterierne færre.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis