Vandhane og gevind - tuden i forkert position

Hej

Har lige sat ny hane (kuglehane 1/2) i haven. Men:

Når hanen er skruet helt i og alt er tæt, er selve tuden på hanen ikke i 'rette position' (se billede). På den tidligere hane matchede gevindlængden (= antallet af rotationer) perfekt. Den nye knap så godt...se billede.

Kan det passe, at jeg skal købe pakninger for at tilpasse? Det er meget ærgerligt, da alt er tæt, men...ja, ikke just praktisk.

Gode råd?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har brugt pakgarn så burde det heller ikke være nødvendigt og stramme den helt til for at den er tæt. Så burde du kunne dreje den en halv omgang tilbage så den vender korrekt. 😀
Hej Erik

Pointen er, at den netop lukker tæt når den er skruet helt i bund. En halv rotation før 'bund' lukker den ikke tæt. Heller ikke med pakgarn og smørelse.

Derfor er jeg ude i en løsning hvor jeg 'forskubber bunden', dvs. sætter pakninger ind. Med mindre nogen har et helt andet forslag?
Brug noget mere pakgarn. Og hvis gevindet er glat så rids  det med en fil eller andet. 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Eller brug noget gevindtætning.   https://www.biltema.dk/byggeri/vvs/kemikalier/vvs-tatning-2000031881 Så smøre man godt med tætning på og skruer hanen ind hvor den skal sidde og lader tørre. Man kan osse få noget hydrauliktætning så er det næsten ikke til at skille ad. Ps det bruges uden garn ol

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Det kan ikke være noget problem at få det tæt med pakgarn og salve. Du skal blot sørge for at der er pakgarn nok på som Kermit skriver. Er gevindet for glat - det tror jeg nu ikke, så er en nedstryger det jeg bruge. Nedstrygerklingen trækkes på tværs hen over gevindet.

Søren O
Fandt du en løsning? Jeg har samme problem....
Læste du ikke svarene?
Jeg har meget svært ved at tro det ikke kan blive tæt med pakgarn, og så skal du ikke dreje vandhanen helt i bund.

 

Paddington skrev den 13-07-2021 21:00:18

Læste du ikke svarene?
Jeg har meget svært ved at tro det ikke kan blive tæt med pakgarn, og så skal du ikke dreje vandhanen helt i bund.

 eh jo, men jeg savner respons fra trådstarter og det synes jeg ikke jeg kunne se?

Der er i svarene beskrevet, hvordan du skal gøre. Så er det vel lige meget, om trådstarteren har fået det til at virke.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis