Troldtekt - Opsætningsplan hjælp

Hej i gode LDS'ere

Jeg er ved at planlægge opsætning af Troldtekt loft i køkken alrum. samt antal af plader der skal købes ind.
Jeg har lidt svært ved at finde den rigtige løsning på hvordan jeg skal gribe dette an, og hvor jeg skal starte henne.
Håber der er nogen der kan hjælpe her.

Jeg har vedhæftet plantegning af rummet med mål

På forhånd mange tak

Mvh.
Fcb83
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En overskuelig måde er at tegne det op.
Du tegner det læggemønster du vil bruge, normalt med en halv plade forskudt, i samme målfaste størrelse som din tegning af lokalet. Læggemønstret skal tegnes lidt større end nødvendigt.
Tegningen af lokalet “klippes ud”, så det virker som en ramme. Derefter lægges det ind over tegningen af læggemønstet. Så kan du ret hurtigt se hvordan en god løsning vil blive, og kan ret let regne skæremålene på pladerne ud.

Søren O
Du har angivet en retning på troldtek, men jeg ved ikke hvad du har valgt det ud fra,
Længde retning på plader bør være i husets længderetning. Hvis dine gulve allerede har en anden retning så er det dem du skal følge.
Hvis vi følger din plan kan du øverst begynde med 52 cm så efter 4 hele rækker når du til 28 cm imod din dør til gang ( 52 + 4x60 + 28 ) = 320
Så kommer næste hak, dør til bryggers ( 52 + 6x60 + 36 )= 448
Og så slutter det med 52 cm nederst. 52 + 11x60 + 53 = 765 
Det kan ikke gøres bedre på den led. Stort set alle stykker er mere end 1/2 plade og de 2 stykker som ses bedst sammen er stort set samme størrelse. 28 og 32 cm
Så kommer den anden vej Her kan du dele det op så du starter øverst med 49 cm  Altså 49 + 7x120 + 49 = 938
Så kommer muren ud imod fordelings gang ( over højskabe) Her ender det så med skiftevis 106 og 36 cm. Det er ok
Næste væg er ud imod bryggers som så ender med skiftevis 48 cm og 108
Det kan stort set ikke tænkes bedre
Men du kan stadig Gå efter SørenO`s forslag og så lægge det ud som jeg beregner. Så opfanger du også eventuelt fejl.
 
 

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for lyn hurtige svar!

Hvis jeg følger ev elmand gode råd, kommer mønstret til at se således ud.

Og pladerne ligger naturligvis i husets længderetning

Mvh.
Fcb83
Det ser da meget fornuftigt ud, og der bliver ikke meget spild.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis