Isoler gulv i skur

hejsa

Står for at skulle isolere mit skur med ca 100mm i væg og 200mm i tag i et forsøg på at holde det frostfrit (med hjælp fra et lille varme apparat når det er meget koldt )

overvejer nu om jeg også bør isolere gulvet som består at uisoleret beton. Nogen fortæller mig at det ikke giver mening idet et uisoleret gulv  faktisk vil hjælp til at holde skuret frostfrit. Andre siger jeg bør isolere det. Hvad tænker i ?

Der udover får jeg også modstridende råd om valgt af isolerings type til gulvet.

Nogen siger flamingo mellem reglar oven på beton også træ gulv over. Andre siger Rockwool bats mellem reglar oven på beton og så igen trægulv over. Hvad tænker i om det ?

på forhånd tak

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit skur er isoleret. Loft og vægge som dit. Gulvet bestod af fliser.

Jeg har lagt en armeret presenning som bund, og ført kanterne lidt op af væggene hvor det var muligt. Ovenpå presenningen har jeg bygget en ramme af trykimprægnerede lægter,mener det var 38 x 57 (på den høje led), mønstret er tilpasse isoleringsbats (95 mm. tykke, de kan sagtens trykkes). Jeg har tilstræbt en max. afstand på 60 cm. på tværs i rummet. Overskydende presenning er skåret af.
Der er ikke lagt dampspærre, da rummet er uopvarmet det meste af tiden. Som gulv har jeg lagt gulvkrydsfinerplader, mener jeg flottede mig med 22 mm. Øverst et lag vinyl for at undgå vand og fugt i gulvet. Her burde jeg nok have brugt linoleum, som er mere slidstærkt og robust.
Jeg har bl.a. en skabsfryser stående på en alm. krydsfinerplade af hensyn til vinylen , og har derfor installeret en lille "varmevagt" til de dage, hvor det bliver rigtig koldt. Den står på ca. 5 grader, mens selv om det bliver koldt udenfor, holder isoleringen kulden ude.
Om sommeren holdes varmen ude, så drikkevarerne er kælderkolde.
Hvorvidt det ene eller det andet er bedst til at holde frostfrit kan jeg ikke sige, men rummer er bare mere "lækkert" på den måde, i forhold til havefliser.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Mit hus er bygget sådan, at taget er forlænget ud over huset fra starten (pagodetag).
1/3 af forlængelsen er brugt til udhus, mens de 2/3 del er carport (næsten dobbelt størrelse).
Der er så lagt fliser hele overdækningen, hvorefter man har bygget vægge til at lukke udhusdelen af med. For at undgå evt. fugt, regn, smeltevand fra bilen osv. har jeg lagt en presenning under rammen “for en sikkerheds skyld. De trykimprægnerede lægter kan nok klare lidt fugt, men isoleringen har det ikke godt med fugt.

Jeg har ikke lavet udluftning af gulvet, jeg har simpelthen ikke tænkt på det. 🤨
Omvendt, hvis det går fugt/råd i gulvet, så kan skiftes ud med et nyt, da det er bygget “flydende” mellem udhusets bundramme.

Min byggemetode er jo ikke den korrekte, men det som kunne opnås får små midler. Det korrekte ville nok være at grave ud, støbe fundament osv. 

Træd ikke på mine ledninger :o)
Der er vist flere meninger om hvorvidt man skal isolere gulvet i dit tilfælde. Men jeg ville ikke selv gøre det. Hvis meningen kun er at det skal være frostfrit. Min garage er isoleret med 150mm i loft og 80mm flamencokugler i hulmur. Ingen isolering i gulv. Vores pillefyr står derude og spildvarmen derfra holder garagen over frydepunktet. Gulvet er ca 7gr både sommer og vinter.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis