Slibning af fliser i køkken.

Hej derude.
Vi har et hvidt blankt klinkegulv i køkkenet og det vil vi gerne slibe ned, da der inden under er en fin gul farve. (Vi har slebet en klinke) Vi kan vist godt leje diverse gulvslibemaskiner til det,  men det er et stort arbejde. Er der nogen der ved hvem der udfører sådan et arbejde? Vi bor i Aabenraa, så det måtte godt være én fra den sydlige landsdel.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er lige blevet korrigeret, det er glaseret tegl! en blød tegl med en dårlig glasur   
Det kan ikke slibes væk. Jeg er sikker på at man bliver nødt til at hugge det af og så evt. slibe fliselimen af. Men jeg vil næsten med sikkerhed sige at i ikke kan gøre det så den "fine gule farve" bevares. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 19-03-2021 19:41:29

Det kan ikke slibes væk. Jeg er sikker på at man bliver nødt til at hugge det af og så evt. slibe fliselimen af. Men jeg vil næsten med sikkerhed sige at i ikke kan gøre det så den "fine gule farve" bevares. 

Jeg tror OP mener at slibe overfladen af fliserne, fordi flisens materiale (keramikken / terrakottaen) har en fin, gul farve. Materialet under overfladen er med stor sandsynlighed porøs og ekstremt følsom overfor spild, så den skal i givet fald behandles med et eller andet efter afslibning.


Hellere leje end at bo på gaden.
Ok så misforstår jeg det noget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis