Vandhane drypper “fra” håndtaget

Hejsa. Jeg fik for nyligt en ny vandhane installeret i vores ekstra grovkøkken da vi samtidig fik skiftet bordplade. Efter et par dage er den begyndt at dryppe fra håndtaget. Jeg har taget kontakt til håndværkeren men indtil videre er der ikke kommet svar. Problemet er at den bliver ved med at stå og dryppe på en sæbebehandlet træplade hvilket umuligt kan være godt for træet. Jeg er med på at den skal udskiftes og også at der er rigtigt mange meninger om sæbebehandlede bordplader i køkkener.

Det jeg egentlig søger er en midlertidig måde at stoppe drypperiet indtil jeg får kontakt til håndværkeren igen. Lige nu har jeg lagt et viskestykke i spænd men det bliver fugtigt over tid og gør igen bordpladen våd.
Er der nogen der har en ide til hvordan dette kan gøres. Jeg vil helst undgå at slukke for vandet.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder sandsynligvis en ballofix under bordpladen hvor vandhanen er tilsluttet, den kan du lukke, måske er der et håndtag, ellers kan du lukke den med en skruetrækker eller en unbraconøgle.
Hejsa, Ja OK jeg er med på at jeg kan lukke "lokalt" på ballofix'en. Vi bruger dog vandhanen en del og hvis det tager flere uger før håndværkeren kan komme og udskifte den ville det blive lidt besværligt da skabet under håndvasken mildest talt er kaotisk:-)

Jeg tænkte mere på om der var pakninger jeg kunne tjekke eller andre åbenlyse quick fixes jeg kunne afprøve. Det skal siges at jeg nok er blevet offer for min egen nærrighed da det stort set er den billigeste model man kan købe er det nok usandsynligt at jeg f.eks. kan udskifte kartouchen. 
Google din model af vandhane, og tjek op på om der er mulighed for udskiftning af O-ringe og/eller pakningerne oppe ved håndtaget.
Men ud fra det billede du har lagt op, er det begrænset hvad vi kan komme med at konkrete løsnings forslag.

 

Hvis det er et blandingsbatteri du har fået leveret og monteret af din håndværker, så må du ikke begynde at skille ad, hvis du vil bibeholde garantien.

Søren O
Du kunne måske lave en slags “tagrende” af en plastflaske så du fanger dråberne og leder dem ud i vasken, og evt. lukke ballofixen om natten og når der ikke er nogen i huset.
Hvor længe siden er "for nyligt", for mig ser vandhanen ikke ny ud?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis