Kommentarer til projekt: Er bjælken alvorlig skadet?

Her samles kommentarer til projektet: Er bjælken alvorlig skadet?

Kommentarer vises både her og på projektet.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil mene der skal en ny bjælke til.
Vær OBS på hvad du har ovenpå over den pågældende bjælke. Måske det f.eks. er 1. salens badeværelse der ikke er lavet efter forskrifterne, og dermed har overlastet bjælken når du bruger badekaret deroppe. Måske du har et stort akvarium eller noget tredie tungt lige over, og det vil jeg klart anbefale dig at få flyttet i en ruf, da du risikerer at loftet falder helt sammen.

 

Det er tømrerarbejde det der.

Projekter er iøvrigt ikke til spørgsmål men ting man har lavet. Dette burde have været oprettet som en tråd

Ask
Det ligner en gammel (ormædt?) bjælke som er blevet svag.

Søren O
Det ligner et loft med en uudnyttet 1.sal eller loft der aldrig har været beregnet til belastning. På et tidspunkt har "nogen" trampet rund deroppe og laver skaderne.

... præcis som mine lofter var på 1.salen da jeg overtog huset.  

Er det tilfældet, er skaden ikke kritisk, men bør alligevel repareres hurtigst mulig - og denne gang til at kunne holde til normal rumstering på loftet. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Bjælke skal udskiftes. Måske er der råd i bjælken, hvilket kan smitte ud til dit loft og til hele huset. Eftersom den er så rådden, kan der være frygt for vandindtrængen, måske fra taget af.

Derfor vigtigt af du måske køber en fugtigheds måler som koster ca. kr.  100,- fra jemogfix.dk, harald-nyborg.dk eller anden byggemarked, hermed kan det aflæses om der er for meget vand deri. Hvis der er fugt skal hele loftet ned pga. det ligner bjælken bærer loftet. Nyt træ indeholder ca. 15-18% naturlig fugt.

Hilsen fynsmurer.dk

Fyns Murer ApS
/ved murermester Tais Friis Vallestrand
Hej har fundet ud af jeg kan sætte dankort inde i enderne mellem væggen og bjælken af begge sider , så det vel ikke en bærende bjælke og bare pynt?
Det ville jeg ikke belave mig på. Du bør få undersøgt både bjælke og fastgørelsen grundigt som flere har skrevet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis