Komfur slår relæ

Hey nu er det 2 gang mit komfur ,,Bosch,,
Slår relæ ,der er hvergang jeg bruger ovn og 3 kogeplader , ligesom det bliver for varmt,når jeg ikke bruger komfuret max,er der ingen problemer.
Håber nogen der kan hjælpe her 👍
Komfur er faktisk kun Ca 2md gammel 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver, at komfuret slår relæet, når du bruger komfur og ovn på max. Du mener sikkert automatsikringen i komfurgruppen. Hvor stor er den sikring? 13 eller 16A.

fase
Det ville nok være bedst hvis du fik en 16 A automatsikring og et nyt 5X2,5¤ kabel til komfuret .........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Du har kun 10 ampere på dit komfur. Det er højest sandsynligt dit problem - du skal op på 13 eller 16. Der må stå et sted i instruktionsbogen hvor mange ampere der skal være for tilslutning. 

Mvh Troels
Hvis dit komfur og ovn ikke er sammenbygget, men 2 enheder, kan du få lavet separate grupper til de to, men ellers som de andre skriver, så er din flaskehals at du kun har 10A sikring til forsyning.
Nutidens ovne og komfurer er dog ofte kun 1-faset, hvorfor du måske ved hjælp fra en elektriker kan få flyttet rundt på fasernes belastning, og på dén måde MÅSKE kunne klare dig med den nuværende installation.

 

Annonce
Du kan ikke klare dig med 10A sikring. Du skal op på mindst 13A og helst 16A sikring. Uanset om kogeplade og ovn er sammenbygget eller hver for sig, er forbruget for stort til 10A. Din ovn trækker sikkert mindst 3kW svarende til lidt over 13A. Kogepladen trækker  mindst 3,6kW pr fase. Det kræver 16A, når der bruges fuld effekt, hvilket dog sjældent forekommer i længere tid ad gangen. Konklusionen er, at du bør få sikringen skiftet til 16A. Hvis installationen ikke består af mindst 2,5mm2 ledere, skal installationen også ændres.

fase
Super tak for alle de gode svar ,tror og kan også læse at problemet højst sandsynligt er at jeg kun har 10amp.
Det vil jeg prøve at få skiftet til 16amp
God weekend 😄
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis