Fræsejern - hjælp

Hjælp søges.

Nedenstående billede er fundet på nettet og viser to fræsejern.

Det ene til at fræse en vinklet not - det andet (med kuglelejet) til at fase et emne af i en vinkel der passer til not'en. Det skal bruges til at fræse i træ.

Er der nogen ideer til hvor man kan købe den slags evt. med et link ?

Jeg kan finde masser af jern der kan fræse smukke lige noter og tilsvarende fase af i 45 eller 60 grader men ikke noget der ligner dem på billedet.

Tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa, jernet til højre hedder “Raised panel router bit”, så hvis du søger på det, får du en masse resultater. Du skal dog være opmærksom på at det kræver en kraftig bordmonteret fræser, der kan tage fræsejern med 1/2” skaft.
Hvis du har en bordrundsav kan den også bruges, hvis du på Youtube søger på “Raised panels on the table saw”, kan du se hvordan. 

Med venlig hilsen

Anders

Tak. Det er også meningen at de skal bruges sammen med en bordmonteret fræser.
Anders K skrev den 18-03-2021 08:15:21

Hejsa, jernet til højre hedder “Raised panel router bit”, så hvis du søger på det, får du en masse resultater. Du skal dog være opmærksom på at det kræver en kraftig bordmonteret fræser, der kan tage fræsejern med 1/2” skaft.
Hvis du har en bordrundsav kan den også bruges, hvis du på Youtube søger på “Raised panels on the table saw”, kan du se hvordan. 
Fantastisk link.
Jeg skal selv til at lave nogle låger med fyldninger, så nu glæder jeg mig til at gå i gang.
Mvh Henrik C.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis