Fejl i Gorenje keramisk kogeplade efter montering

Jeg har monteret en keramisk kogeplade fra Gorenje. Jeg har testet at faserne i stikket er som de skal være (der er 220 V mellem venstre stik og stik 2, 4 og 5, og 380 mellem de sidstnævnte to og to. Jeg har kontrolleret at jeg har monteret ledninger ifølge tegning.
Når jeg tænder for strømmen begynder det at blinke H i tre af de fire displays. Jeg prøvede at tænde på on-knappen på komfuret og derefter vælge en plade og skrue op. Den blev ikke varm. Jeg prøvede en af de andre og synes jeg hørte en mærkelig lyd. Slukkede straks
Mit spørgsmål er: er kogepladen mon i stykker? Eller er der noget jeg kan prøve?

Det har jeg ikke prøvet før ...
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eller er der noget jeg kan prøve?
Du kunne sætte et billede af tilslutningen i kogepladen. Din beskrivelse fortæller ikke, om du har forbundet forkert.

fase
Her er to billeder. Diagrammet nederst på det første billede, er det jeg har forsøgt at montere efter.

Lad os tage stikket først. Nullen er forbundet til 1. Det er rigtigt. Faserne har du forbundet til 2 og 5. Så der skal være 230V mellem 1 og 2 samt  1 og 5. Desuden skal der være 400V mellem 2 og 5. 4 er ikke forbundet til komfuret.
I kogepladen er der en lus mellem 4 og 5, hvor også nullen er forbundet. Det er rigtigt. Faserne brun og sort ledning er forbundet til 1 og 2. Det er rigtigt efter diagrammet. Har du målt efter på klemmerne i kogepladen om spændingerne er rigtige?  Din kogeplade er vel ikke en induktionskogeplade, for den virker ikke uden kogegrej på kogefeltet.

fase
Tusind tak for din grundige hjælp!
Det er en keramisk. Jeg prøvede at tænde for den plade der ikke blinkede H. Den gik i gang og blev varm og rød. Derefter lyste indikator H, de øvrige blinkede fortsat H.
Der er vel ikke andet at gøre end at kontakte butikken jeg har købt af?

Du bliver nødt til at kontakte butikken for at få rettet evt. fejl.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis