Carport tag skruet på husspær

Hej
Jeg er ved at planlægge en ny carport med lille skur til.
Har ikke besluttet mig til spærdim. endnu, men det bliver nok noget med 145*45 og plasttag.

Min plan er at forsøge at undgå generende stolper i den ene side, så jeg har prøvet at lave en tegning hvor jeg skruer en del af carporten på eksisterende spær på huset.(husspær afstand=85cm)

Min største bekymring er nok det røde carportspær på tegningen. Bliver det udsat for for meget vægt?
Der er jo en del frit spænd det skal bære.

Tak for input, og kom gerne med konstruktiv kritik:-)


Bare kald mig BBB 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Konstruktionen er helt sikkert uhensigtsmæssig, men man kan jo dimensionere den for belastningen.. Det er ret meget at vægten på taget der bliver båret i tagudhænget, det virker lidt.. uhensigtsmæssigt.
Jeg tror ar jeg ville bide i det sure æble og lave stolper på hver side. Så kan carporten også blive symmetrisk. Det du har tegnet virker rodet :o) du kunne jo overveje om man kunne nøjes med 4 stolper på hver side.
Og prøv at placere dem så man ikke åbner bildøren op i dem :)
Tak for input.
@jonathan Ja den er lidt usymmetrisk. Årsagen er jeg ikke fik godkendt den oprindelige plan pga 12m grænsen(har i forvejen 2 skure i skel), så nu skal jeg rive et skur ned. Så derfor har jeg planlagt et lille skur i enden af carporten, som dog ikke skal alt for tæt på huset.

@jens
Ja en god ide. Måske skal jeg gøre det. Så lukker jeg lidt mere for oven langs med huset, men kan prøve at tegne og se hvordan det ser ud.


Bare kald mig BBB 
Har prøvet at sætte en ekstra stolpe. Tror måske det vil virke

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis