Overdækket terrasse i forlængelse af tag?

Jeg vil gerne lave en overdækket terrasse på mit sommerhus, men jeg er i tvivl om den bedste konstruktion.

Huset er en smule lavt, så hvis jeg montere en rem på huset over døren, bliver højden ved stolperne omkring 182 cm. Alternativt havde jeg overvejet om jeg kunne bygge konstruktionen i forlængelse af taget, udfra hvor tagrenden sidder idag. Men jeg kan ikke gennemskue hvordan det kan lade sig gøre i hjørnet, da jeg gerne vil have taget ind under udhænget til venstre på billedet.

Vil være meget taknemmelig for et godt forslag.

På forhånd tak
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan montere overdækningens spær under tagrenden og lade vandet løbe baglæns ned i bestående tagrende. Køb spærene så høje, at du kan skære en bue ud i enden til tagrenden. Så får du overside spær over tagrende og ca 4 cm under. Læg spærenderne i spærsko, det fylder mindst. Dermed bestemmer du også selv højden i forkant. Minimu, 35 cm fald.
Hej Frisk,
Tak for forslaget, det vil kræve at jeg øger højden på mine stolper, men det kunne sagtens være et godt bud. Jeg ville dog foretrække at lede andet væk fra huset og den eksisterende tagrende. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis