Hvis man har en fase i sin el-tavle, kan man så få kogeplader og komfur?

Jeg har overtaget et erhvervslejemål hvor der er en eltavle med kun 1 fase.
En elektriker nævnte at man muligvis godt kan tilslutte visse kogeplader og ovne til en enkelt fase.
Jeg har talt med IKEA der skal leverer køkkenet, de oplyser at deres keramiske kogeplader kan køre på enkelt faser, men de kunne ikke oplyse om en ovn kan. Jeg ringede til producenten af deres ovne Whirlpool, de kunne heller ikke oplyse det.

Jeg har læst andre tråde herinde, hvor det lyder som om at ovne godt kan tilsluttes med en enkelt fase, at det ikke er optimalt, at den feks kan være længere om at opvarme osv... alt det er fint med mig.

Mit spørgsmål er: Kan alle ovne tilsluttes 1 fase, er det særlige ovne der kan?

Kh. El-Olga
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De fleste ovne kører på 230V og derfor en enkelt fase. Så den mulighed er ret almindelig. MEN om du har strøm nok ind til der både kan køre ovn OG kogeplader kan man ikke svare på herfra.
Hvis du vælger en lille enkelt kogeplade + ovn så ville jeg nok ikke være i tvivl om at det kan køre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik

Tak for svar og gode input,
Det jeg forstår er at jeg skal se efter en 230V ovn, og se om jeg kan finde en keramisk kogeplade med kun to blus.

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet  "Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?"

Kh, El-Olga

Det er helt korrekt som du har forstået.
Det der står nederst er ikke til dig eller din sag personlig. Det er en undertekst som altid står på mine indlæg. En slags valgsprog. Dette vælges allerede ved oprettelse som bruger på denne side. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis