sommerhus "uopvarmet" og radonsikring/dampspær/vindpap

Hej. Jeg skal igang med tilbygning til sommerhus, og er i den forbindelse blevet i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge radondug under huset.
Sommerhuset vil ikke være opvarmet hele tiden, og derfor frarådes dampspærre, men hvad med radondug?
Den er ofte omtalt som mulig erstatning for dampspær, så skal jeg 'bare' vælge vindpap?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Radondug koster 1000 for 25 meter. På med det. Check området for radonpåvirkning først. Måske ligger det lavt.
Du skal følge bygningsreglementet ved tilbyg til dit sommerhus - og det tilsiger at man foretager en radonsikring.. fx med dug.  er det kun i dit gulv du er usikker på dampspærre? hvilken slags gulv laver du? vi har fået lavet tilbyg til sommerhus og der er det et støbt terrænddæk.. her er der under trægulvet lagt nogle underlags måtter med indbygget dampspærre.. det virker meget fint...

generelt har jeg fået fortalt at selvom en dampspærre kan virke modsat om sommeren - så er det et lille problem. det er et langt større problem at varme huset op om vinteren med kulde udenfor uden dampspærre... så det ville jeg aldrig overveje at undlade... 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis