Lim reflektion i spejl

Hejsa. Jeg har lavet mit eget spejl i New Yorker stil, hvor jeg har limet lister på et spejl og derefter malet dem sorte. Jeg har bare begået den fejl at bruge hvid montagelim, hvilket man desværre kan se i spejlets reflektion (billede vedhæftet).
Jeg har overvejet at bruge en sort fugemasse i listernes kanter, men er bange for at det ødelægger spejlets “look”. Er der nogen der har ideer til hvad jeg ellers kan gøre for at skjule limen? :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan evt. prøve at lave en sort fuge oppe på den øverste vandrette sprosse, hvor det ikke er så synligt og derefter vurdere om du kan leve med resultatet. Der findes nogle gummiskrabere som er lavet til formålet. En lille gul firkantet brik med forskellige hjørne rundinger, som vendes efter behov.
Hilsen Johnny 

Johnny cnc
Johnny cnc skrev den 18-03-2021 14:42:30

Du kan evt. prøve at lave en sort fuge oppe på den øverste vandrette sprosse, hvor det ikke er så synligt og derefter vurdere om du kan leve med resultatet. Der findes nogle gummiskrabere som er lavet til formålet. En lille gul firkantet brik med forskellige hjørne rundinger, som vendes efter behov.
Hilsen Johnny 

 Hej Johnny. Tak for svar, der er flere der har givet samme råd som dig, og jeg prøver at kaste mig ud i det.               Vh Mads

Det skal nok lykkes. Lad dig ikke friste af at købe den billigste fugemasse, for de billige har tendens til at synke under hærdeprocessen. Jeg lavede for år tilbage et teakgulv med gummifuge og brugte da Sikaflex 11fc, det er en super stærkt og elastisk urethanmasse. Lidt dyr ca. 150kr for en patron, men også en af de allerbedste til formålet. 

Johnny cnc
Hvis limen ikke stikker ud, kan du forsøge med en akvarelpensel og sort mat akrylmaling.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også