Hvorfor slipper glasvæv efter 10 år

På vores datter værelse er vævet på nogle steder pludselig begyndt at løsne sig med buler. Der er ikke noget at se mht fugt eller noget og det er 10 år siden det blev sat op. ???? Resten af første sal som fik væv samtidig er der ikke noget 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at skære buler op og kigge bagved væven? 

Mvh. Christian M
 

Er der brugt forankringsgrunder før klister? 

Elektronikteknikeren
  1. Nej  - jeg har ikke skåret det op endnu. Jeg ville i første omgang prøve at sprøjte lim ind og se om det fæstner sig igen. 
  2. Ja det er monteret på 2 lag - et lags spånplade med et lag gips uden på
  3. Ja der er brugt forankringsgrunder.
Som sagt har det jo siddet siden 2011 uden at bule ud lige der. Der er et par andre steder det bulede ud, da vi malede det om for 3 år siden, det tænker jeg skyldes at det manglede lidt fæste og dermed løsnede da der kom maling. Men det her er sket indenfor de sidste par dage - og det er på en indervæg lavet af spånplade og gips.

Min mand er lidt inde på om det kan være for lav luft fugtighed i rummet? Vi har brændeovn og den buldrer godt for tiden og skorstenen er på hendes værelse, så det varmes op via den (og nej der er ikke ISO Kern i skorstenen :-) ) Så der bliver godt varmt - og teenagere er jo ikke for gode til at lufte ud. 
Er det en ydervæg?

Hvis ja, hvad består ydervæggen af? 

Mvh. Christian M
 

Christian M skrev den 17-03-2021 08:32:34

Er det en ydervæg?

Hvis ja, hvad består ydervæggen af? 

 Nej det står i beskeden lige før :-) Det er en indervæg af spånplade og gips

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også