Underlag til træterrasse

Hej
Vi skal til at lave en træterrasse istedet for disse fliser som ligger meget ujævnt
Mit spørgsmål er om, vi skal rette fliserne der hvor der er lille fald ind mod huset. Huset ligger højt og vores have ligger generelt ca 1 meter under husniveau længere fra huset.
Jeg vil gerne bruge nogle af fliserne som underlag til strøerne



Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er fald på fliserne ind mod huset, så skal det rettes, for din træ terrasse leder jo ikke alt vandet væk. Så noget af vandet vil løbe igennem trerassen, og kan derfor samle sig mod huset, hvilket er en dårlig ide over tid.

Men hvis faldet er væk fra huset, kan man sagtens bruge flisebelægningen som underlag til strøerne til den nye terrasse. Det forudsætter selvfølgelig at der er højde nok at tage af i forhold til huset, så man ikke skal tage et skridt op for at komme ud på terrassen   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er også en løsning. Der ligger jo sand under fliserne, som vil virke som dræn.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja der er masser af sand under og vores terrasse er generelt højt over øvrigt terræn

Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
Det skader i hvert fald ikke   

Men hvis du prøver at fjerne nogle fliser og så sprøjte en ordenlig omgang med haveslangen (eller vente på en seriøs regnbyge) så kan du jo se om vandet samler sig ved soklen.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
altså hvis du ikke tidligere har haft problemer med at vand løb mod dit hus.. så for du det jo heller ikke fordi du etablerer en træterasse ovenpå... det er ligemeget om dine fliser ligger ujævnt ift. opbygning af terasse.. denne retter du af med kiler osv... og din terasse laver du self med et lille fald væk fra hus.. måske 1cm pr. 2meter eller sådan noget...

så igen, hvis du ikke har haft problemer med vand før- så får du det ikke pga. træterasse ovenpå (husk nu fald på denne!).. omvendt er det nemmeste at rette det nu og ikke efter en træterasse er etableret... men jeg vill adrig begynde at fjerne 80m2 fliser.. det ville være skørt og spild af din tid. + det holder ukrudt mere nede..

nu har jeg kigget på dine billeder - og det ligner at der rigtigt nok er nogle steder med meget fald mod sokkel.. men du har også udhæng på huset som tager noget af det.. en træterrasse ovenpå fliserne vil ydermere tage meget.. så hvis du idag ingen gener har, så får du aldrig problemer da terrassen yderligere vil tage 80% af vandet og lede væk med det fald du laver.. så lad du endelig de fliser blive liggende.
Ja jeg har ikke problemer i forhold til huset, det er ikke noget som ser problematisk ud på soklen, andet en hvad man sikkert kan forvente af et hus fra 1969

Jeg ville nemlig ligge terrassen ovenpå og bruge justerbare fødder. Hvor tykke strøer bør bruges? 45x95 er det nok?

Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
Du behøver ikke engang justerbare fødder.. alm kiler er fint.. 45x95 er super og det mest almindelige til terasse som din
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis