Guide til at finde rundt i isoleringsjunglen

Hej

Håber nogen vil hjælpe en nybegynder med at finde rundt i isoleringsjunglen.

Har købt et renoveringsprojekt, og er derfor i gang på mange fronter. En af fronterne hedder isolering. Troede det var let - ja, så naiv var jeg;-)

I første omgang handler det om isolering af en etageadskillelse (har fjernet alt det eksisterende for at komme af med efterladendenskaber fra rotter). Nu skal vi så i gang med at isolere igen og jeg begyndte derfor at kigge rundt. Startede med rockwool. Her fandt jeg, nogle der hedder "flexibats 37" og nogle andre, der hedder "A-bats". De har tilsyneladende samme dimensioner, men den ene koster 29 kr/m2 og den anden koster 50 kr/m2. Hvad er forskellen og hvad skal man vælge til etageadskillelsen? Her på siden stødte jeg så på Knauf Ecoats. De var endnu billigere. Men er de dårligere? Og hvad er forskellen? Hvad er det rigtige valg til etageadskillelsen?

Og når jeg nu er i gang, så tager vi også næste problemstilling med. Vi skal også isolere taget (altså skråvæggene). Her tænker vi, at vi skal gøre følgende:
  • Genanvende eksistrende opretning af spær 
  • Isolering mellem spær m 145 mm mineraluld
  • Montering af dampspær
  • Opsætning af 95x45mm regler
  • Opretning til lysninger for Velux
  • Isolering mellem regler m 45mm mineraluld

Hvilken slags mineralud vil det være hensigtsmæssigt at vælge her?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selv har jeg haft stor gavn af Rockwools "Den lille lune" da jeg startede med at renovere huse.
Med den er du godt rustet til videre viden.
Har fundet den. Starter der. Tak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis