Støbe gulv til maskinhus

Hej. Overvejer et ca 400m2 maskinlade som selvbyg. Jeg har tænkt mig at at der skal være støbt gulv i, og har brug for lidt indspark.  

1) Jeg vil bruge købebeton. Hvad skal jeg være obs på her ? Der skal kunne køre en traktor el lastbil ind i maskinladen - dvs ca 10-15 tons skal det kunne holde til. Jeg tænker noget selvnivellerende, som jeg så skærer et par krydser i bagefter. 

2) Det kapillærbrydende lag. Skal jeg både have et lag stabilgrus + leca nødder ? Eller kan jeg nøjes med stabilgrus. Jeg vil lave 50m2 værksted i det ene hjørne. Dvs - ekstra isolering i gulv.

3) Skal jeg ud over et kapillærbrydende lag også lægge et "plast lag" ? Og hvis ja - hvad vil i der anbefale ? Alm dampspærre ????

4) Nogen der kunne hjælpe med en "køreplan" fra start til slut ?

Mvh
Claus

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selve maskinhuset, skal du nok op i 15 cm tykkelse og en styrke C30 beton umiddelbart, jeg vil på det kraftigste anbefale at du glitter gulvet. Du skal nok samtidig op i en ø 8mm armeringsjern midt i betonen. Det skal ikke isoleres så hvis du ligger det ud på en sandpude skulle du ikke får problemer med fugt. Hvis det var mig ville jeg klart finde en der er rutineret i den slags opgave for at opnå et resultat der er til at leve med.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tak for svar. Nogen herinde der kan anbefale et firma som kan lave en totalløsning ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis