Råd søges - Gammel ujævn spartel på væg

Hej med jer :-)
Dette er mit første indlæg, så tilgiv mig hvis jeg har oprettet noget/startet forkert op på en tråd :-)

Vi har netop overtaget vores nye lejlighed, og jeg vil høre om nogen har bud på hvordan man fikser følgende: i køkkenet er der engang blevet spartlet (tænker jeg) med meget “løs hånd”. Der er kanter og ujævnheder overalt (måske det var tiltænkt ift stilen)

Kan jeg slibe dette ned på en måde og male det over? Eller skal den ujævne væk på en måde spartles op og over på ny? (Jeg ved intet om spartling) Skal det gøres af professionelle og er det i så fald en murer eller maler? :-) Jeg har vedhæftet billeder 
De bedste hilsnerKatrine :-) 



Hej med jer :-) Dette er mit første indlæg, så... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I forhold til hvad det er over vinduerne er det svært at sige. Et bud er at den bjælke som sidder oven vinduet og holder muren har sat sig lidt på et tidspunkt. 

Ask
Tak for svar! Det er også en gammel bygning, så det lyder helt plausibelt 😊
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Som Elmand skriver, af med alt de løse. Hvis hullerne er mere end 10mm dybe ville jeg overveje at bruge mørtel først. Det kan klare større lagtykkelser, så du sparer nogle omgange. Mørtel er lidt anderledes at arb med end spartel, så hvis det vliver relevant må du sige til
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også