Irriterende cigartænderstik

Jeg har nu i flere år bøvlet med cigarstikkene i mine biler til opladning af tlf m.m. De stik man køber, skel stå så millimeter-præcis, så det er til at få lange n..... af.
jeg er SÅ træt af at rode med det, og vil høre om der er et geni, der har en alternativ løsning. 


Janp59
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver ikke noget om, hvilke stik du bruger, men jeg har et ladestik med visning af af ladespænding fra THansen. Det virker upåklageligt. Det skal siges, at der aldrig har været en cigartænder i stikket.

fase
Har du prøvet med kontaktrens?

Søren O
Ladekabel dirkete fra batteriet, eller evt noget trådløst opladning ?
fuerzzz1 skrev den 16-03-2021 15:21:28

Ladekabel dirkete fra batteriet, eller evt noget trådløst opladning ?

 Jo, men det skal jo via et stik på en måde alligevel?


Janp59
Janp59 skrev den 16-03-2021 15:38:33

 Jo, men det skal jo via et stik på en måde alligevel?

 fuerzzz1, nu er det jo ikke ledningen, der mangler, men stikket der lider af kontaktbesvær.


fase
S. Fabrin skrev den 16-03-2021 15:52:30

 fuerzzz1, nu er det jo ikke ledningen, der mangler, men stikket der lider af kontaktbesvær.

Det er det jeg mener. Hvilket stik skulle være et alternativ? De indbyggede cigartændere har jo ikke problemet.  


Janp59
Hvis der er dårlige forbindelser i stikket/stikdåsen (oxideret metal) kan kontaktrens på spraydåse hjælpe.
En anden mulighed kunne være at montere et rigtigt 12 v stik. Det er væsentligt mere stabilt.
Nogle stik til “cigartænder” har monteret en adapter der kan afmonteres så de kan bruges i “det rigtige stik”.

Søren O
Søren O skrev den 16-03-2021 15:56:17

Hvis der er dårlige forbindelser i stikket/stikdåsen (oxideret metal) kan kontaktrens på spraydåse hjælpe.
En anden mulighed kunne være at montere et rigtigt 12 v stik. Det er væsentligt mere stabilt.
Nogle stik til “cigartænger” har monteret en adapter der kan afmonteres så de kan bruges i “det rigtige stik”.

Tænker du her på et USB-stik som “et rigtigt”?
eller har du evt et billede el lign?


Janp59
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis