Fra to til et afløb - Blende sideadløb - lille badeværelse

Blende sideadløb

Hej jeg skal til at nyt badeværelse etablere fliser i badeværelset.
Jeg har lige pt to afløb, det ene et et blucher mini afløb og det andet et blucher. Før hen har de været adskilt af en sokkel, denne sokkel var mildest talt fugtigt, så jeg ku løfte den op.
Nu vil jeg så lave et nyt badeværelse.

Jeg synes mini afløbet bliver lidt plastik agtig, og jeg vil etablere et fald til under håndvasken (1.5 kvm rum).
Jeg kan etablere alfix vådrum i mit blucher 'hovedafløb', så tænker at ændre faldet med gulv spartelmasse fra side afløb over mod hovedafløb. Men den gummi prop hovedafløbet et er født med til sideafløb, er jo brudt af side afløbet, hvordan løser jeg det?
Kan man bestille en prop og sætte i oppefra?
Eller skal jeg fylde beton i hele det gamle afløb? Og forskalle ud i hoved afløbet :). 
Håber en herinde kan hjælpe :) 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Undskyld men forstår ikke helt gennemgangen.
I 2. sidste linje Forskalle ud i i hoveafløbet ??
Du skal under alle omstændigheder have hugget ned ved hoved-afløbet, Afbrudt rør fra det mindre afløb, og så sat prop i udefra på den blottede sideindløb.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ah sorry det blev sent, tak for svar prøver se at uddybe. 

Sidestykket rør er ikke blottet endnu, da det ligger Ca 3 til 5 cm beton ovenpå, så tænker det bliver noget af et banke arbejde. 
Altså  side stykket åbent fra rist og ramme ligesom udgangen er synlig i hovedafløb.
Man kan ik proppe fra hovedafløb :)? Er det du mener med udefra.
Også evt. hælde beton i sideafløb og lad det hærde. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det kan man ikke.
Det er kun lidt arbejde for at hugge derned. Og man skal altid lave sådan noget rigtig, også selv om det er lidt besværlig.
Husk 30 mm kar regel. Altså at der skal kunne stå 30 mm  vand  over dit afløb før det løber ud i tilstødende rum. Det kan være med fald, men det kan også suppleres med en lille kant op til dørtrin. Det skal naturligvis høre sammen med vådrumssikring.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar.
Må prøve og angribe det imorgen så, tænker at angrebs vinklen er god fra det eksisterende side afløbs rist :)..
Hedder propperne noget specielt synes ikke jeg kan finde det på billig vvs  :).

Jeps. Må lige gå målt kanten imorgen. Hvis man erstatter bundkarm (træ) med flise kan man vel også få en tættere vådrum sikring eller er det irrelevant hvis den er over de 30.mm ift afløb

Og endnu en gang tak 😎 
Jeg kan ikke sige hvordan det er bedst hos dig, men kan du overholde de 30 mm uden at fjerne bundstykke så den del jo i orden. Man kan også lade vådrums sikring gå op på bundstykke. Hvad der passer bedst hos dig kan du selv se. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Okay super.
Mht el er der så nogle særlige krav, kan fx se at ledningen ikke har jord? Er det irrelevant når stikket er placeret i 2.2 m højde, dog kun Ca 0.8 m fra brusehoved og man anvender en vådrum lampe. 
Lampen skal være med dobbelt isolering. Typisk plast så er der et symbol med 2 firkanter en inden i den anden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay super. Må ud og finde en ny så :) 
Overvejer faktisk at få skiftet mini afløbet har fået det fri og røret er ubeskadigedt, det vil i hvert fald gøre det lettere, da jeg ik skal rette de to fald i rummet. 
Men kan man godt vådrums sikre et afløb uden flange har nedenstående 
  Det kan man vist ikke vådrums sikre så det bliver korrekt.
Nu får du lige en lille skideballe   håber det går an. 
Du vil vel heller ikke fortsætte med det rør fra håndvasken på den måde når du er ved at renovere. Du bør da skifte det afløb og så få afløbsrøret fra håndvasken ført op i væggen.
Jeg synes du i allerførste linje skriver noget med at lave "nyt badeværelse" Undskyld mig så ser det altså ikke sådan ud bagefter. efter min mening. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også