sætte lys på havetraktor Rylle 22 15-03-2021 20:48 Er der nogen der har monteret blinklys baglys forlys på en havetraktor hvis nogen har en montage vejleding vil jeg gerne se den 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
qvick 8 7470 13-06-2023 10:24 Rylle skrev den 15-03-2021 20:48:32Er der nogen der har monteret blinklys baglys forlys på en havetraktor hvis nogen har en montage vejleding vil jeg gerne se den Jeg er igang med næste det samme som dig. Jeg vil bare have lavet blinklys på min havetraktor. Men ved ikke hvordan og hvorledes jeg skal trække ledning imellem batteri og blinklygterne med et 2 bens ræle. Det med lys frem af har jeg styr på. Men blinklyset driller. må man køre med vinterdæk på trailer om sommeren. kan man få synet trailer med vinterdæk om sommeren
Kermit_369 1646 7860 13-06-2023 12:14 Jeg har monteret for lys, baglys og blinklys på min havetraktor. Alle lygter er LED. Og et blinkrelæ der fungerer sammen med LED. Alt sammen købt ved et firma der hedder Matronic. Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang
GodeVen 4328 5220 13-06-2023 13:31 Et traditionelt blinkrelæ, den type der blinker hurtigere hvis en pære er sprunget, kræver at en bestemt størrelse pærer bruges (watt). De virker fx ikke til LED. Så det første der skal kontrolleres er om blinkrelæ og pærer passer sammen.
qvick 8 7470 13-06-2023 13:59 Kermit_369 skrev den 13-06-2023 12:14:44Jeg har monteret for lys, baglys og blinklys på min havetraktor. Alle lygter er LED. Og et blinkrelæ der fungerer sammen med LED. Alt sammen købt ved et firma der hedder Matronic. Har du en tegning over hvordan du har fået monteret blinklys på din havetraktor. må man køre med vinterdæk på trailer om sommeren. kan man få synet trailer med vinterdæk om sommeren
Kermit_369 1646 7860 13-06-2023 16:57 Næh, men jeg kan da hurtigt forklare det. Det skal lige siges at det ikke er rigtigt sideblink jeg har lavet. Det er derimod katastrofe-- eller advarselsblink, og kun to lygter, begge bagpå, men principperne er jo de samme.1) Fandt en ledning fra tændingen, hvor der kun er spænding når motoren er i gang.2) Mit relæ har 3 ben. En til stel, en til + (tilkoblet ledningen fra tændingen) og endelig det sidste ben der så skal forbindes til lygterne - jo ikke hele tiden, kun når der skal blinkes.3) Imellem relæ har jeg bare en kontakt. Du skal selvfølgelig have en omskifter hvor midterbenet forbindes til relæet og hver af de to sideben forbindes så til lygterne i hver side Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang