Fjernelse af skur

Vi har givet et tilbud på et hus, men der er fejl i BBR.  Der er et uanmeldt skur på 23 kvm som sammen med garagen bringer udhusene op på 54 kvm.  Skuret er også opført i hjørnet af grunden helt op til to skel.  Så vidt jeg kan se skulle det have haft tilladelse, i det mindste være anmeldt til kommunen...
Væggene er lavet af en eller anden form for metalplader og der er fladt tag med tagpap.  Det er opført efter huset, så ca to år gammelt.
Jeg ville bestemt ikke være ked af at rive det ned, men hvad koster det?  Vi er slet ikke praktisk anlagt, og har heller ikke familie der kan hjælpe, så vi taler om at få et firma til at fjerne det hele!

Mvh
Christiane
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt det på den blå avis, eller Facebook, så er der måske nogen der vil have det mod at fjerne det.
Det er ligesom at trevle en strikketrøje op... begynd i det ene hjørne. Af med taget, dør og vindue, så kommer resten af sig selv. Du kan ligeså godt begynde dig at øve dig på, at være praktisk, når du er blevet husejer. Derkommer mere fremover. At betale en håndværker til alting, kræver en endog meget stor tegnebog i årene ffremover. Du kunne vælge en sidste løsning: lad det stå.
Helt enig !

Hvis det absolut skal væk, så put det i "bortgives" på den blå avis eller gul og gratis.

Eller ja - bare lad det stå !

Alternativt så piller du det ned bræt for bræt, og bærer ud på traileren, hvis du altså har en bil og en trailer, og så bakser det ud på den lokale losseplads.

Har du ikke bil + trailer kan du pille 2 brædder af af gangen og så putte i din husholdnings-affalds-spand.

Men så går der nok et helt år eller 2 inden du er af med hele skuret !

I kunne forlange at alle bygninger skal være registreret i bbr inden i køber det, så har i vished for om det er lovligt. Der må normalt være 12 m bygninger i skel(kun den længste side skal medregnes) så det er sikket ikke noget problem at få det registreret.
Men ellers ville jeg gætte på 2 mand i en dag incl bortskaffelse. Måske 10.000?

Bare kald mig BBB 
Tak for forslag, vi vil i første omgang forsøge at få sælger til at opdatere BBR (der er adskillige egentlige fejl som har indflydelse på skatten).  Så må vi se.

Mvh
Christiane
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis