URL..?

Når man vil indsætte en video, skrives der "Indsæt video via URL" Jeg er så nødt til at spørge lidt dumt, hvad er en URL for noget ? - jeg kan ihvertfald ikke lige finde ud af det med at indsætte en video.  
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når det er via URL så betyder det, at du skal indsætte et link til videon. Dvs. den skal ligge et eller andet sted på internettet, og du indsætter så stien (linket eller URL'en som det også hedder) til den.

Ja det er bøvlet, at man ikke kan uploade videoen direkte til forummet. Men ved at man ikke kan det, spares plads på forummet og forummet skal ikke tænke i rettigheder mv, for videoen ligger jo ikke fysisk på forummets servere mv.

Det er helt rigtigt...begge dele   

En URL er et andet ord for link / webadresse. Hvis du f.eks finder en video på Youtube, så kopier adressen (URL) og sæt ind i feltet "Indsæt en video via URL". Så vil videoen blive vist inde i indlægget, selvom den ligger på Youtube.

Jeg vil rigtig gerne lave video-upload direkte til LDS og har undersøgt det nærmere (for nyligt). Men det er overraskende kompliceret at arbejde med video. Dels fylder det meget og det er faktisk ikke så ligetil at streame video på en nem "youtube-agtig" måde. Det hele kompliceres af, at alle LDS'ere skal kunne uploade video fra alle typer enheder. Men det er ikke opgivet og jeg håber at det lykkes.

Mvh. AllanE
Det er korrekt det som bliver nænvt her over. URL er ligesom adressen til et link :)
Ja ok det med f.eks. at hente direkte fra youtube er jeg med på. MEN hvad så hvis man over FB har fået til sendt en video og jeg downloader den så er linket (URL´en) væk  - det eneste der står tilbage er f.eks. video-161582845....mp4

Altså direkte fra youtube hvis man som her er heldig at finde videoen - hvor man tester Volvos anti kollisions system. 

Det kan man desværre ikke   

Videofiler kan ikke uploades til LDS (endnu) og man kan heller ikke filme fra sin mobil og gemme det i et indlæg. Især muligheden for at uploade en video fra telefonen ville være super brugbart. Håber at få den knækket på et tidspunkt.

Mvh. AllanE
Annonce
Tak for svaret, så er det ikke bare mig der er helt håbløs med teknikken.   
Det kan omgås ved at få en google konto som jo giver dig adgang til youtube. Her kan du oploade din egen film og derefter linke den her på siden som beskrevet ovenstående.
På youtube kan du indstille så det kun er dig der kan se videoen.
Jeg har lige lavet denne lille test.. Videoen kan ikke ses offentligt på youtube, men her kan den ses.
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er nu ikke korrekt. Det er kun dig selv, der kan se den, når den er privat:
Sorry det var jeg ikke klar over.
Jeg lærte så noget nyt.

Så kan man kun gøre det hvis den er offentlig   

Nu har jeg prøvet at ændre den til offentlig.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg kan i al fald se videoen - sød kaninus   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis