Toilet læk fra bræt-samling

Mit toilet lækker, når jeg skyller ud - og jeg har lokaliseret at det kommer fra samlingen fra brættet, som jeg monterede for godt et års tid et års tid siden.

Kan jeg nøjes med at skifte pakningen, eller skal der en større omgang til?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sandsynligvis kondensvand. Koldt vand i kummen mod varme i rum = kondens
Normalt er der ikke forbindelse mellem skruerne, som holder brættet, og vandet til skylning, så er du sikker på utætheden kommer fra samlingen mellem bræt og toilet?
For at der skal komme vand ud langs samlingen mellem toilet og bræt, skal der normalt være vand over samlingen. Prøv at tage brættet af og skyl ud, for at se om  der kommer vand ud
af hullerne til fastgørelse af brættet.

fase
S. Fabrin skrev den 15-03-2021 08:52:55

Normalt er der ikke forbindelse mellem skruerne, som holder brættet, og vandet til skylning, så er du sikker på utætheden kommer fra samlingen mellem bræt og toilet?

 Altså jeg er næsten 100% sikker på at det er der, det kommer fra. Kan se dråberne pible derfra, hver gang jeg har skyllet ud. Men jeg er på ingen måde VVS’er. Så jeg kan sagtens tage fejl :)

Så prøv at tage brættet helt væk, så du mere præcis kan se hvor det kommer fra, som S. Fabrin skriver er det ikke normalt forbindelse mellem skruerne, som holder brættet, og vandet til skylning.                                  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis