Køb af massiv-træ køkkenbordplade

Hej Forum..

Mit "lille" køkkenprojekt er nu ved at være så langt at der kun mangler indkøb af 2 stk bordplader. Jeg har overtalt kæresten til en mørk massiv-træs plade.. og så langt så godt:

Kvik Køkkener (hvor vi køber elementerne) har en superflot amerikansk valnød.. til en pris på 2700,- pr løbende meter :shock: :shock: Og mahogni til ca 2000,- pr. løbende meter..
Da vi skal bruge henholdsvis 2 og 3,5 meter ville det udgøre en temmelig stor udgift.. Jeg vidste godt at køkkenfirmaer var dyre.. men alligevel..

Bauhauss har mahogni: men deres savværk påstod at de ikke kunne lave udskæringer til kogeø eller underlimning af vask.. Eller var jeg bare offer for en uvidende gymnasieelev der havde en lørdagsvagt?

Silvan tilbyder udskæringer og underlimning men har kun een slags mørk træ-plade: Nyatoh?!? den skulle ikke være så hård som fx mahogni

Så altså: gode ideer til hvor man kan købe en træplade og få den savet til /underlimet med vask. Allerhelst den mørke amerikanske valnød - ellers en mahogni

På forhånd tak
/Niels
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må en tur rundt til diverse køkken firmaer for at se på bordplader og høre lidt om priserne...

Men du skal lige huske at være opmærksom på kvaliteten af den plade du vælger... Dels er der jo forskel på træsorten, men også i stavstørrelse, bredde og længde osv. Kig fx på ting som en gennemgående front liste, det er flot men koster lige lidt ekstra..

I det kommende nummer af "GDS" skulle der vist være en anvisning på hvordan man laver en underlimet vask.... I princippet skulle det jo ikke være så svært hvis man laver en skabelon og har en ordentlig overfræser og skarpe fræsere... Men om du vil forsøge dig frem med en dyr plade er jo op til dig og dine fingerfærdigheder.. Men en Nyatoh plade koster jo ikke alverden i fx 3m længde... Ca som 31 cm af en plade fra Kvik.... Så forsøget kan jo siges at være rimelig i omkostning... Men lad os høre om dine beslutninger .. gerne med billeder af resultatet.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis