Montage af vindspærre på stålramme

Hej,

Jeg har lidt af en "special case", hvor jeg skal montere en vindspærre (ikke dampspærre) på en stålramme. Jeg vil gerne lime den fast på rammen og ville have brugt folieklæber, dvs den klæber man bruger til dampspærrer indendørs. Der er risiko for fugt og vand på vindspærren og folieklæberen er ikke frigivet til våde forhold.

Kan man bruge en anden type vandfast lim i 300ml patron såsom fx en MS polymer, en polyurethan (fx Sikaflex) - eller er folieklæberen fin nok. Vindspærren kommer jo ikke til at stå nedsænket i vand men der kan jo engang imellem risle nogle vanddråber forbi.

Lucas

When the going gets tough, the tough get going.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bruge en MS polymer. Men har jeg ret i at der kommer beklædning på efterfølgende, så vindspærren ikke falder ned hvis limen skulle slippe ? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg tænkte på akkurat det samme mht beklædning. Hvis den står ubeskyttet skal du ihvertfald finde et materialer som er godkendt herfor og det er ikke den billige type vindspærre.
Hvis du som Ev Elmand skriver skal have beklædning på udvendigt så sørger listerne for også at holde vindespærren fast. Hvis stålrammens cc mål overstiger cc målene for vindspærren er du alligevel nødsaget til at krydsforskalle. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis