El-gulvvarme Devireg 230

Hej gør-det-selv folkene!Vi har i marts sidste år købt et hus, som på badeværelset har et El-gulvvarme Devireg 230,
Det havde virket upåklageligt til forår og faktisk en del af vinteren hvor det havde været rigtig koldt.
Her på det sidste kan den ikke komme op i varme, den lyser grøn når den er på "0-3" men ligeså snart jeg skruer højere op end 3 lyser den rød uanset hvor lang tid der går. Jeg har prøvet at give det et par dage og uger men uden held.. Jeg har også prøvet at delvis op for varmen, samt helt op på "5" men intet af det har hjulpet.
Er der mon nogen herinde der er stødt på samme problem eller ved hvordan man selv kan fixe det?
Alt vil være en hjælp.
God dag til jer derude. 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej det er relæet der er dårligt, har lige skiftet af samme grund, har skilt det ad og kontaktsættet er der ikke gennemgang i.

Mvh Steen
STH skrev den 15-03-2021 19:57:35

Hej det er relæet der er dårligt, har lige skiftet af samme grund, har skilt det ad og kontaktsættet er der ikke gennemgang i.

Mvh Steen

 Hej Steen, 

Kan du af eget erfaring fortælle om det er til at skifte selv? Jeg er ikke den største handyman.

Mvh Krzysztof 
Hvis gulvet ikke bliver varmt så kan det være relæet. Hvis du skal skifte den så skal der loddes på et print. Er du ikke handy nok til det så køb en ny termostat. LINK

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 15-03-2021 22:54:29

Hvis gulvet ikke bliver varmt så kan det være relæet. Hvis du skal skifte den så skal der loddes på et print. Er du ikke handy nok til det så køb en ny termostat. LINK 

Problemet er, at gulvet bliver lidt varmt men ikke som det gjorde før. Hvis termostat står mellem 0-3 lyser den grønt, men alt derefter dvs 3-5 lyser den konstant rød. Det er som om den ikke kan trække sig op på det temperatur. Tænker du stadigvæk at udskiftning af termostat kan hjælpe på det? 

Mvh Krzysztof 
Grønt lys betyder at termostat ikke giver strøm til gulvvarme, Rødt lys betyder at det er i gang.
Så du skal nok stille den på 4 og så vente et par dage uden at røre ved den. Så kan du mærke om der kan komme varme.
Hvis ikke så kan du afmontere termostat og flytte ledning til gulvvarme direkte hen på fasen, så der er strøm hele tiden. Hvis du så efter 1 døgn har meget varm gulv så virker gulvvarmen men termostat laver kludder.
Husk at afbryde ved sikringer under arbejdet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 17-03-2021 22:11:03

Grønt lys betyder at termostat ikke giver strøm til gulvvarme, Rødt lys betyder at det er i gang.
Så du skal nok stille den på 4 og så vente et par dage uden at røre ved den. Så kan du mærke om der kan komme varme.
Hvis ikke så kan du afmontere termostat og flytte ledning til gulvvarme direkte hen på fasen, så der er strøm hele tiden. Hvis du så efter 1 døgn har meget varm gulv så virker gulvvarmen men termostat laver kludder.
Husk at afbryde ved sikringer under arbejdet. 

 Hej igen, beklager det sene svar, men har haft rigtige mange til at se til både hjemme og på arbejde.

Jeg har prøvet at sætte gulvvarmen direkte til strømmen, dvs. udenom termostaten og lod det stå i tre dage. Varmen var stadig uændret, dvs. meget svag. Varmen kan mærkes, men ikke lige så meget som det gjorde for blot et halvt år siden.

Jeg har samtidigt med talt med BL Termografi og overvejer lidt at lave en aftale med dem om et kig på varmekablerne med et termografi-apparat, men som det lod fra ham jeg talte med har han sjældent hørt om problemet at gulvvarmen virker kun lidt (enten virker den, eller så gør den ikke) hvis der er et brud på kablet i gulvet. Derfor venter jeg lige, da jeg ikke vil smide 4.500 kr, nærmest ud af vinduet hvis de kommer og ikke finder fejlen i kablerne i gulvet.

Har du måske andre forslag til hvad det kan være, når gulvvarmen ikke virker optimalt, selv om jeg har prøvet at køre gulvvarmen udenom termostaten og de gav ingen resultater.

Alt vil hjælpe.

God weekend. :) 
Du skal have en elektriker til at måle på det.
Er der korrekt modstand, får det korrekt spænding og bruger det korrekt strøm. Er det standard DEVI kabel eller NKT med flere ledere i så man kan koble det til forskellig Watt pr. meter. 
Meget klog termografi mand. ( Du kan i øvrigt til ca. den pris købe termografi tilbehør til Iphone)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har haft en elektriker til at måle på det og det hele blev målt til at give korrekt. Der var så 1,5 Ampære ca, som omtrent giver 350 watt. Rummet er ca 12 cm3
Han sagde at alt fungerede fint og han kunne ikke give forklaring hvorfor den er blevet svagere. Kan der noget galt med ledningerne i gulvet?
Vi har slukket for gulvvarmen nu fordi hvis gulvet bare skal være lunt skal den kører konstant :( 
Du har ikke en vandrør der er sprunget læk under gulvet? Det vil effektivt kunne tage varmen af.
subwoof skrev den 24-05-2021 13:34:54

Du har ikke en vandrør der er sprunget læk under gulvet? Det vil effektivt kunne tage varmen af.

Hvordan kan jeg finde ud af det? Alt vand og vvs virker upåklageligt i huset, kan der stadig så være noget der er sprunget? 

Mvh Krzysztof 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis