El-gulvvarme Devireg 230

Hej gør-det-selv folkene!Vi har i marts sidste år købt et hus, som på badeværelset har et El-gulvvarme Devireg 230,
Det havde virket upåklageligt til forår og faktisk en del af vinteren hvor det havde været rigtig koldt.
Her på det sidste kan den ikke komme op i varme, den lyser grøn når den er på "0-3" men ligeså snart jeg skruer højere op end 3 lyser den rød uanset hvor lang tid der går. Jeg har prøvet at give det et par dage og uger men uden held.. Jeg har også prøvet at delvis op for varmen, samt helt op på "5" men intet af det har hjulpet.
Er der mon nogen herinde der er stødt på samme problem eller ved hvordan man selv kan fixe det?
Alt vil være en hjælp.
God dag til jer derude. 
Hej gør-det-selv folkene!Vi har i marts sidste år... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vandrør kan tjekkes ved at kigge på vandmåler. Hvis der ikke bruges vad skal den stå stille. Vær opmærksom på om der er nogen i huset der bruger toilet medens du kigger på måler for så kan det snyde dig da cisterne skal fyldes op efter toilet skyl. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 17-03-2021 22:11:03

Grønt lys betyder at termostat ikke giver strøm til gulvvarme, Rødt lys betyder at det er i gang.
Så du skal nok stille den på 4 og så vente et par dage uden at røre ved den. Så kan du mærke om der kan komme varme.
Hvis ikke så kan du afmontere termostat og flytte ledning til gulvvarme direkte hen på fasen, så der er strøm hele tiden. Hvis du så efter 1 døgn har meget varm gulv så virker gulvvarmen men termostat laver kludder.
Husk at afbryde ved sikringer under arbejdet. 

 Hvor længe kan gulvvarmen tåle at være forbundet direkte på fasen uden termostat og med strøm hele tiden?

Det kan den tåle lige så længe din bankkonto kan klare elregning. Eller sagt på en anden måde der er ingen begrænsning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis