Isolerende underlag direkte på fliser

Har en overdækket terrasse med 3 åbne sider, dog er disse sider nu lukket med en foldeglas løsning fra Alument. Har idag alm 30 x 30 x 5 cm fliser over det hele, og påtænker at ligge et andet pænere gulv oven på. Der er ca. 7 cm frihøjde fra fliser til underkant af foldeglas.

Kan man lave noget isolerende underlag på så lidt plads, og stadig ligge fx. træfliser 30x30x1,5 cm og få noget virksomt ud af det.

Til at lune derude i de koldere nætter tændes en infrarød Solamagic terrassevarmer.

Planen er ikke at grave ud og lave den helt forkromede løsning, hvis det er muligt, er ønsket blot at mindske at det bliver fodkoldt.

Nogen ideer?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan lægge noget af det bedst isolerende der findes nemlig flamingo. Men det vil stadig være fodkoldt. Men der hvor strålevarmer rammer direkte vil gulvet varmes lidt op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Skal man ligge en dug eller noget i bunden først ? Og så smide strøer med fx 40 eller 50 cm afstand i mellem og så fylder op med flamingo og så guldplader oven på ?
Jeg ville ikke vælge flamingo på grund af brandfaren. Brug i stedet gulvbats. Så behøver du ikke strøer.

Søren O
Hvis du har bare lidt udfordringer med myrer, så skal du være klar over, at myrer elsker at bo i flamingo og sikkert også bats.
Jeg ville ikke bekymre min særligt om brandfaren når det er under gulvet, hvis det først er brændt gennem dine gulvfliser af træ, så tror jeg det er ret underordnet med flamingoens brandfare.
Men er ret sikker på at du vil blive glad for bare lidt isolering under dine træfliser, det vil helt sikkert føles lunere længere om aftenen, når de varmet op af solen/sommervarmen i løbet af dagen.
Søren O skrev den 14-03-2021 21:20:13

Jeg ville ikke vælge flamingo på grund af brandfaren. Brug i stedet gulvbats. Så behøver du ikke strøer.

Men vil du så også foreslå en vandtæt dug under disse bats ? Og hvad med oven på bats, skal der stadig ligges plader oven på dem ? Kan godt læse mig frem til at man kan gå på dem, men alt materiale henviser til at det kun er når det lægges ud at man kan træde på dem.

Så lad os sige jeg udlægger 25m2 bats, mener du så man kan ligge træfliser i 30x30 direkte oven på dem uden det de bliver deforme/ødelagt over tid ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også