Hjælp til kompressor

Hej jeg har en kompressor der driller lidt. Det er en "Nuair. Model herkules Green silent 150/8/10". Den lukker luft ud ved den ventil der sidder lige under pressostaten, mens motoren kører. Den opbygger langsomt tryk, men max op til 4 bar. Men den fortsætter med at kører da der jo kommer luft ud ved pressostaten. Mit spørgsmål er så om man kan skifte den lille ventil og hvad hedder den eventuelt eller skifter man hele pressostaten.

Mvh. Claus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Der findes forskellige pressestater, De grå danfoss, de lidt mørkere danfoss, Condor o.m.a.
Men fælles for dem er at den lille ventil er rent mekanisk og kan sætte sig fast, eller der kommer en knast i den. Den kan skilles ad og komme til at virke igen. Prøv først at skrue låget af og se om den lille arm slipper ventilen når pressestat har sat motoren i gang. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej tak for hurtig svar. Jeg har haft det skilt ad. Det virker ikke til at der er noget der sidder fast. Jeg har prøvet manuelt at trykke på den lille nål der sidder i ventilen, men der kommer stadig luft ud.
Sidder der en O-ring i ventilen, så prøv at skift den ?
Ellers prøv at rens det hele af, og prøv igen.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja når du trykker på nålen så kommer der luft ud. Den skal smutte op og tætne. måske en lille fjeder der er i stykker.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok tak for svarene. Jeg havde lidt på fornemmelsen at det nok var det der skulle til. Skulle bare lige høre om man kunne skifte den lille ventil eller om man skulle skifte hele pressostaten. 😉
Man kan skifte ventilen på nogen typer. Men jeg ved ikke hvilken du har, så denne løsning lå lige for. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis