Skære noget af en dør

Jeg har fået sat nyt gulv i min lejlighed af en gulvlægger. Desværre så var det gulv, samt underlag jeg har valgt lige en 2 til 3 millimeter højere end det gamle, der gør at skydedøren går imod gulvet og ikke kan lukke funktionelt. Man kan ikke tage døren ud uden at pille hele væggen ned så det er udelukket. Jeg tænker at skære noget af døren af i bunden, men det er meget besværligt derfor ville jeg høre om der er nogle her der har et tip eller et tip til et værktøj som er beregnet til denne opgave
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har gjort det samme med en multicutter, hvor du lægger et passende afstandsstykke under bladet. Så kan man godt lave et pænt snit.. Sav halvvejs ind fra begge sider.
Er det ikke nemmere at afmonterer døren og maskinhøvle/slibe med båndpudseren de få millimeter væk?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu skrives der at døren ikke kan tages ned. Og det er ofte tilfældet med skydedøre der kører ind i et lukket rum.
Derfor er der også næsten tinglyst på mit hus at det skal være skydedøre-frit område.
Jeg har under protest sat fire op i sidste renoverings projekt jeg har lavet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg hører ofte at en skydedør ikke kan afmontere, men med lidt snilde kan de fleste godt afmonteres alligevel.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tape sandpapir fast til gulvet  og åbn og luk døren 500 gange??

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Selvfølgelig! - genial løsning TRRA.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Den her kan ikke afmonteres desværre der man skal havde gipsen af føest😔 ellers så havde vi bare afmonteret og høvlet lidt af, men det med sandpapir lyder meget interessant 
køb en billig fein cuttter/ multi cutter.

Lav en afstands klods, der passer med det du vil skære af. og så bare afsted. Det kan du gøre på en halv time.

Jeg ville nok give det nye gulv en strimmel kraftig maler tape, der hvor du skal skære. Så er der råd til at lave en Upser.

Det med sandpapir bliver du aldrig færdigmed
Hvis det er korn 40 eller grovere så rykker det da noget gods af. Stump fra bånd slibe bånd kan også tænkes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja et stykke korn 40 fra en båndsliber, det er effektivt.
Jeg skulle slibe noget glasfiber plant, limede et stykke 150mm korn 40 fra et båndsliberbånd, på en træplade, det var rigtig effektivt.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også