Vindridser eller flækker rem?

Hej, håber I kan hjælpe mig. Hvad siger jeres viden: er dette foto vindridser eller en rem der er ved flække? Revnerne er op til 1 cm bredde og går ind til midt på rem de dybeste steder. Ikke samme størrelse revner på den anden side af rem. Tømrer har fjernet noget af rem andet sted i huset og jeg er bekymret for hans faglighed (lille lokal tømrer). Min mavefornemmelse siger at foto viser en rem i opløsning. Hvad siger I?? På forhånd mange tak
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det behøver du ikke bekymre dig om. Sådan ser mange spær og etageadskillelser ud efter mange års tro tjeneste.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Helt enig, det har intet med "lille lokal tømrer" at gøre. Det ligner grangiveligt mine spær, Og de også spær som er min datters hus som jeg netop har ombygget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tusind tak for de hurtige svar! Grunden til jeg skrev er også at tømreren som jeg forstår det helt har fjernet remmen længere inde i huset uden at erstatte m jern el lign. Så jeg frygtede et større træk i resterende rem. Undrede mig især over at revnerne ligger i samme højde på den synlige rem, altså ikke spredt mere i forskellig højde.
Revner er vel ca. midt i remmen. Der er jo noget der er gemt længere oppe.
Men igen de revner har intet med fjernelse af den anden bjælke. Så om det er klog eller ej kan der ikke svares på ud fra dette. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
"Det ligner grangiveligt mine spær".

Ha - ha. Det var lige en elegant sproglig finte.  
Særlig gran sprækker på samme måde som vist når det opsaves som fuldtømmer samme år det er skovet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau: Den havde jeg faktisk ikke lige tænkt på.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis