Skure, drivhuse m.m.

Jeg har på min 760 kvm grund ud over 145 kvm. hus 3 plan, følgende bebyggelser i følge BBR:

34 kvm dobbel carport incl. skur.
12 kvm cykelskur (den ene side 5m ligger i skel)
15 kvm garage i kælderplan i gavlen af huset. Den bruges dog ikke til garage men er med aflåst dør og flisegulv. Nedkørsel til den er sløjfet.

Det hele ligger ud mod vejen eller i den ende af grunden.

Umiddelbart har jeg vel opbrugt min "kvote"?

Hvis jeg nu gerne ville lave en mindre overdækning 4x2,5 meter monteret direkte på naboens carport, som ligger i skel mod os. Så skal jeg vel søge om det? naboen er med på den.

Hvis jeg yderligere ønkser et drivhus på 13 kvm. helt nede i hjørnet af haven, så skal der vel også søges om det?

Kan man iøvrigt fravige det med 2 meter til skel hvis man spørger naboen og får lov?
Bare man overholder samlet max. 12 meter bygning i skel.

Katmus
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg ville ha drivhus var og sådan er det stadig at du kan ha op til 50m2 sekundære bygninger. Derefter skal du søge bygge tilladelse. Jeg tror ikke at de 15m2 inde i huset tæller med da det ikke er for sig selv, Men selv det fraregnet så har du 4m2 at gøre godt med. Det er lige meget i den sammenhæng at naboen er med på det. Jeg kan ikke huske bygningsprocente , men med den lille grund kan det også blive et problem.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det tæller i hvertfald med i de 50m2 du kan bygge uden tilladelse. Men er der ikke noget med at sekundære bygninger ikke tæller 100% ?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Sakset fra Bolius  "Når du beregner bebyggelsesprocenten skal alt som udgangspunkt tælles med. Men når du skal beregne bebyggelsesprocenten, kan du trække op til 50 kvadratmeter af det samlede areal af småbygninger fra det areal, der danner grundlag for beregning af bebyggelsesprocenten (Bemærk: Ved rækkehuse og lign. dog kun 20 kvadratmeter). "

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
bebyggelses % er 30.

Så jeg har vel 228 kvm jeg kan bebygge.

Som jeg forstår bolius så kan de 50 kvm. lægges oven i.

Katmus
Annonce
Du skal nok ikke bruge husets grundareal i beregning men derimod det etage areal der fremgår af BBR. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har dælme aldrig hørt, at et drivhus tæller med i de 50 kvm. Så lærte man os lidt i dag. 

Mvh. Christian M
 

ev elmand skrev den 13-03-2021 21:56:05

Du skal nok ikke bruge husets grundareal i beregning men derimod det etage areal der fremgår af BBR. 

har regnet med 145 kvm

 


Katmus
Christian M skrev den 13-03-2021 23:26:49

Har dælme aldrig hørt, at et drivhus tæller med i de 50 kvm. Så lærte man os lidt i dag. 

Er drivhus så ud over de 50 kvm

 


Katmus
Nej drivhus er inde i de 50m2  Fra Bolius "Sekundært byggeri omfatter alle bygninger på grunden, som ikke er en del af den primære bolig. Bygningerne må ikke anvendes til beboelse eller længerevarende ophold. Til havens små og mindre bygninger medregnes bl.a.: 
  • Garage og carport 
  • Udhus (redskabs-, brænde- og cykelskur m.m.) 
  • Overdækket terrasse
  • Drivhus"


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis