Tætne mellem trægulv og paneler i kælderen

Hej
Vi bor i et hus fra 1955 med kælder. Der er lavet en kældergennemgang af en byggesagkyndig for et par uger siden (februar), der viste en helt tør kælder.
Jeg har nu bemærket, at radon-niveauet stiger i blæsevejr i et rum, vi bruger meget. Og jeg mistænker en revne mellem gulv og fodpaneler mod jord.

Kan man få en til at fuge mellem trægulv og træpanel, eller risikerer man så at lukke af for ventilation i væggen? Jeg har ikke forstand på det, men har været glad for svar herinde i dette forum. Eller er en lille fejeliste bedre eller vil den mon overhovedet gøre en forskel ?
på forhånd tak
Venlig hilsen Susanne
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor der står LINK trykker du og det skulle helst føre til et eksempel.
Du kan selv fuge rundt ved fodlisten. Du skal bruge en MS polymer fuge eller lignende.
LINK 1 Eller denne LINK 2 Og så skal man have værktøj
Fugepistol LINK 3 Og et sæt fugepinde LINK 4 og skal det være helt godt noget glitte vædske LINK 5 som fugepinde sættes ned i så fugemassen ikke sætter sig fast på glittepinde.
Alle delene står /hænger ved siden af hinanden på enhver byggemarked.
Det vil ikke skade på dine kældervægge, men om det kan holde radon niveau nede kan man ikke sige, da det kommer an på hvor præcis din radon stiger op.
Ellers kunne en løsning være mere udluftning, måske med duka one LINK 6 vent i væggene. Det er et rør der går igennem væggen hvor der inden i er en ventilator, og nogen genvinding 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis