Z drev og fersk/salvandskølet fordele u-lemper.

Har kikket meget på små motorbåde, det svirrer med begreber som ovenfor, ved ikke ret meget om det, derfor spørger jeg jer til råds.

Tænker også på begreb Glasfiber pest, hvad er det og hvordan kan det over hovedet ses af en uerfaren som jeg.

Har tænkt mig at "tøffe lidt rundt i Limfjorden" og måske fiske lidt og en lille tur lidt længere væk med et par overnatninger.

Limfjorden er jo dejlig om sommeren, med mange muligheder for at lægge sig ind for natten.

Er flyttet fra den vestre ende af Livø bredning nær Amtoft/Feggesund til nær ved Brovst der ligger lystbådehavne som Attrup Gjøl & Haverslev, det er her jeg tænker at begive mig udi motorbåd sejlads, (mindre båd diesel)

Jeg skal ikke sejle stærkt, uha nej stress det er ikke mig.

Der er nogle med Bukh motor og Sabb, er der mon overhovedet muligt evt. at finde reservedele til disse gamle motore, som efter sigende er næste uopslidelige har jeg hørt.

Bør jeg måske holde mig til mere kendte som F.eks. Volvo penta oa.

Ved det god mange spørgsmål, håber det er ok?


Budget: 50.000,- Kr. +/- (har solgt mit lille hus) så har måske lidt mere om jeg falder for det "helt" rigtige.

Har altid haft lyst til en lille motorbåd, (sejljolle har jeg jo haft) og det der med at ligge på den ene side er ikke mere noget for mig mere, det var sjovt for ca, 30 35 år siden.

Håber på nogle toldmodige svar.

Må jeg takke på min vanlig vis takke på forhånd for svar. 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Har kikket meget på små motorbåde, det... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak furzzzz1

Fint godt at vide Bukh er jo Dansk lavet i Kalundborg mener jeg, rart at du vil give et godt råd med på vejen.

Det er bestemt værdsat som alle de andre som byder ind med råd & vejledning.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Okay, jeg anede faktsik ikke at den er fra KAlundborg, men det giver jo mening, da skibet den lå i var i Havnsø (tæt på Kalundborg).

Ja sådan er nærmest umulig at slide op (sammenlign fx med din bil du bruger hver dag) den er måske "død" på 15 år, Så holder sådan en let 50 år, eller mere, jeg ved ikke mere da den kun er 50 år nu jo ;)

Og nu er den lige solgt, stadig topydende superfrisk og velfungrende, så jeg ved nok ikke hvordan skæbnen ender for den motor, men altså umiddelbar, er der intet til hinder for at den ikke skulle køre mindst 20 år mere.

Du kan se noget lign på mange af de gamle færger. Fx er en del af dem nedlagt (fx Ask og Urt på storebælt) de sejler vis stadig rundt et eller andet sted i det indiske ocean ;) Og virker helt fint endnu.)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også