Vibrationer fra gasfyr

Hej

Jeg har et 16 år gammelt geminox fyr. Det er monteret på væggen i bryggerset, og på den anden side af væggen har vi netop etableret soveværelse.

Der er en lavfrekvent brummen i soveværelset. Den er konstant, og jeg er sikker på det er fyrets pumpe, der kan høres. Jeg har haft service på fyret, og pumpen fejler ikke noget.

Hvis jeg piller metal-kabinettet af fyret, minimeres brummelyden.

Er der nogen der har erfaringer med at minimere vibrationer i et gasfyr - særligt ift. dækslet? Kan jeg fx. lime noget vibrationsdæmpende på indersiden af kabinettet?

Mvh
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver ikke om det er enkelt stens væg, letbeton e,l , men en skelet i soveværelset til lyddæmning var sikkert bedre.
Om man kan dæmpe kabinettet, ja sikkert - men det er kun sider og front du dæmper og ikke bagsiden, som hele fyret jo er monteret på. Og lur mig om en dæmning ikke også skal kunne tåle lidt varme. Min vurdering: støjvæg eller flyt cirkulation pumpe, hvis den er synderen. ( formoden den modulerer hastighed efter forbrug )


 

Da det er relativt nemt at montere noget støjdæmpning indvendig på kabinettet, så var det måske et forsøg værd til at starte med.
Støjvæggen giver helt sikkert mere, men måske det andet er nok til at redde din nattesøvn.
Link til eks på støjdæmpning ved Thansen:  Støjdæmpning
Der fås givetvis andre tilsvarende produkter, Biltema har bl.a forskellige typer ved dem skal man dog søge på lydisolering.
når det er kabinet der skal "lægges død" så tror jeg du skal gå efter resonans plader
Det er den type tunge plader man ser under kølehjelm m.m. i bilen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for det. Jeg tror, det er kabinettet. Jeg kan ihvertfald mærke det vibrerer, når jeg lægger hånden på. Det undrer mig, at pumpen kan få det til det, uden at der er noget galt med den, men jeg må jo stole på teknikeren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis