Højtryksrenser hvilken er bedst til under ca2500kr og passer tilbehør på tværs af mærkerne?

Håber I har nogle erfaringer I vil dele.

Skal bruges til Hus/Have & Bil.

Går altid totalt i analytisk paralyse... når jeg skal ud og købe maskiner, ak og ve, gud ved om man kan få et psyko kursus eller en pille så det ikke altid ender i det totale ingenting pga gå amok undersøgelser af markedet...

Havde for mange år siden en 120bar Nilfisk, men den kunne ikke tåle frost... :-/ Så den lektie har jeg da lært, samt at den var for lille og de der plastik koblinger er noget .....

Kigger nu alligevel på det mærke igen ala sådan noget her, da jeg ikke har kunnet finde en guldstandard indenfor området, andet en at gå semi prof eller betale over 3000kr....

https://www.proshop.dk/Hoejtryksrenser/Nilfisk-Hoejtryksrenser-E-1454-9-PAD-X-TRA/2656798
Der er også denne som er noget billigere og ser det ud til kun havde 10bar til forskel og hele 1000kr....???
https://www.proshop.dk/Hoejtryksrenser/Nilfisk-Hoejtryksrenser-C-1351-8-PCAD-EU/2725134

Den billige med 10bar mindre har et større gennemløb af liter vand i timen... Mærkeligt.
Men har også læst engang at Nilfisk ikke helt lever op til de tal de opgiver på produkterne...
Dyr = Gennemløbshastighed    420 l/t
Billig = Gennemløbshastighed    520 l/t


I am so full of it.....

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at kikke på Nilfisk hjemme side, der er oplyst forskellige tal, ved ikke hvad de står for.
Den model 135 du linker til Qmax 520 l/t Q iec 350 l/l
Model 145 du linker til         Qmax 500 l/t Q ice 420 l/t

Jeg har en Nilfisk 120, og så har jeg en 140 som jeg fik forærende da den var defekt, men er repareret, bare en banal utæthed.
Rent funktionsmæssigt er der ikke den store forskel at mærke, men lidt er der da.
Så virker 140 mere solid, med bedre hjul.
Model 120 har ikke slangeoprul og en irriterende tænd sluk knap.
Model 145 har en fin slangeoprul samt en god dreje start stop knap, mere solid lanse.
Model 120 Qmax 440 l/t Q iec 310 l/t
Model 140 Qmax 550 l/t Q iec 420 l/t

Men er det ikke en man bruger så meget synes jeg ikke den store prisforskel er pengene værd.


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har haft en 120er, som døde efter at havde fået frost og jeg ikke kunne finde reservedele til den og har nu en 145er. Hvis du kan finde pengene til det ville jeg vælge 145eren alene pga. slangeoprullet, den stive højtryksslange kan virkelig være en smerte i numsen hvis du ikke har oprullet.
Her plejer de at have alt i reservedele til Nilfisk Link
Det er vist ofte en lille plast forskruning, ved start stop funktionen, der dør hvis de får frost..
Det var det var sket med den 140 som jeg fik forærende, da den blev skiftet virkede den perfekt.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis