Lang snørklet vej til højbed?

Nu er det sådan, at jeg bebor en privat fællesvej (grusvej), hvor det åbenbart kun er os og naboen th, der hælder grus og ting i hullerne. Genboen gør intet (rydder ikke engang sne), og ham tv er også ligeglad.

Nå, men jeg kom tilbage i juli-august til at købe en forfrygtelig masse løg, som det var for tidligt at lægge. Så jeg kiggede på mit nu ret fohenværende "højbed" ud mod vejen, men der var jo rigeligt plads til løg!

Så faldt jeg over et luftbillede fra 1990, af bla mit højbed, der ikke er lige ud, men er skråt. Og et bevis på, at vores garage (fra 1984 i følge BRF), aldrig har været brugt til bil, der var allerede høj beplantning dengang.

Resterne af højbedet fra dengang ved garagen har jeg taget op, da man dengan kun kunne gå langs fronten, og jeg foretrækker at kunne gå i skuret lige på.

Nå, men billedet fik mig til at tænke på, at jeg så kunne re-etablere det der bed, og jeg var godt i gang med at frilægge diverse sten (den slags tunge trapezformed), men: I den tid vi har boet her, blev fordelerboksen, som står på vejen ud for bedet påkørt- og blev skiftet, hvilket gjorde mit højbed noget stenfattigere. (Der forsvandt en pæn bunke), en ting er telefonkabler (vi bruger ikke fastnet mere), men strømkabler, vil jeg da slet ikke grave i! (Fiberkablerne ved jeg, hvor er!).

Så jeg ledte og ledte på nettet, og så MÅ man slet ikke grave indenfor 1 meters omkreds af en fordelerboks, så her strandede projektet totalt. Jeg har fritlagt en del sten, og regnede med at følge "linien", men nu skal mit bed så have et hak ind og ud, på en meter i afstand?!

Nå, nu har jeg bestilt noget grus, og så kommer stenene op i niveau over vejen, (der er vokset 20 cm i min tid), og så vil jeg ærligt tals blæse på, om man må grave. Jeg hæver det elendige bed op, og så må der været hak til fordelerboksen, men jeg graver ikke! Jeg løfter bare sten op.

Det er en dum løsning, men jeg har svært ved at se, hvad, jeg ellers kan gøre? Jeg kan jo ikke engang nedlægge bedet til fx parkering, så vil fordelerboksen bare få påkørsler.

Iøvrigt: da jeg ikke har en pladevibrator, hvordan kan jeg så ellers stampe gruset fast?

Mvh
Tine

Mvh
xpinny
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lang snørklet vej til et spørgsmål.
Ligger gruset på vejen, hvis det er under højbed ville jeg da foretrække jord og det skal ike stampes.
Jeg har nogen gange når det er meget små arealer kørt frem og tilbage i forskellige spor med bilen. Eller læg det ud i meget tynde lag og bare gå frem og tilbage med små skridt
Husk at se godt efter fordeler boks.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay! Tak. ;-)

Mvh
xpinny
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis