Klart tag på west vendt udestue.

Skal snart i gang med et nyt tag på udestuen, som er lukket og uden opvarmning, der er skydedøre så meget af det kan åbnes.
Fruen er mest til klare plader, som umiddelbart findes i max 16mm tykkelse, men det burde vel også være nok til at undgå kondensdryp?
Men hvad mener i om klare plader på en West vendt  udestue, begrænset hældning på taget, nok ca 12 cm/m, tagflade 6 x 2,6 m vil det blive et varme helvede.
Vi bruger den for og eftersæson, samt om aftenen.
Jeg er  mest til 25 mm opal farvede plader..
Det gode er at de klare 16mm plader er ca 4000 kr billigere   
Har nogenlunde lagt mig fast på plader fra Rias, men modtager da gerne andre gode forslag.
Kvalitet er vigtigere end pris, og der er jo et forholdsvis lille tagflade.
Pladerne skal monteres direkte på spærene....

Vi prøver igen, i morgen --
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gå efter tonede plader. Når solen banker ned, farer konen rundt med lagner for at skærme. Du kunne kigge på Willabgarden.dk jeg købte både skydedøre og tag elementer for 10 år siden. Det kører perfekt, med kun 30 cm fald på 5 meter. pladerne er 1,25 m brede og tåler frit svæv på op til 3 meter, uden tværlægte.
Frisk skrev den 11-03-2021 19:51:17

Gå efter tonede plader. Når solen banker ned, farer konen rundt med lagner for at skærme. Du kunne kigge på Willabgarden.dk jeg købte både skydedøre og tag elementer for 10 år siden. Det kører perfekt, med kun 30 cm fald på 5 meter. pladerne er 1,25 m brede og tåler frit svæv på op til 3 meter, uden tværlægte.
Ja jeg frygter også det bliver lidt for varmt.
Jeg skal helst have plader der er ca 1 meter brede, så samlingerne bliver over spærene.
.

 


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis