Flisegulv og Fibo vægpaneler i badeværelse?

Hej LDS'er,

Jeg skal renovere badeværelse i et træsommerhus. Der er beton gulv og trævægge (spånplader). Jeg har revet gammelt vinyl af vægge og gulv. Det var grimt og der var hul i vinylen ved gulvet i brusenichen, en K3'er. Heldigvis er væggen bagved ikke beskadiget som frygtet. Jeg tror limen til vinylen har beskyttet træværket. Derfor er planen nu at beholde de eksisterende vægge og blot sætte ny beklædning op.

Vi havde talt om fliser på gulv og i bruseniche, men jeg tror skillevæggene er for tynde og ustabile til fliser og jeg vil gerne undgå at skulle ombygge for meget. I stedet for kunne jeg tænke mig at bruge vådrumspaneler, fra f.eks. Fibo, på væggene i brusenichen og fliser på hele gulvet.

Er der nogen der har prøvet denne kombination? De fleste billeder og videoer på nettet af vådrumspaneler ser ud til at have vinylgulv, og jeg kan ikke finde nogen god beskrivelse af overgangen fra et flisegulv til vægpaneler. Kan man overhovedet det? 

What can go wrong, will go wrong.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skru enten 20mm wediplade eller 15mm fibergips på væggene, membran med armering mod gulv, og fliser på.
Der hvor der ikke er vådzone kan du nøjes med fibergips på væggen, som blot males. 

Elektronikteknikeren
Gregeren, Tak for svar. Ja, det kan da godt være at jeg skulle gøre det. Jeg er i forvejen i gang med fibergips i resten af huset. Skal det være 15 mm, når det sættes på en eksisterende væg? Jeg har nemlig 12,5 mm i overskud. Problemet kan blive at håndvask- og toiletafløb sidder meget tæt på væggen, jeg tror ikke der er plads til et ekstra lag på væggen, men der kan man måske snyde lidt og skære lidt ud. Hvis bare membranen efterfølgende dækker det hele tæt.

What can go wrong, will go wrong.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kravet til fibergips i vådrum er 15mm. Derfor 

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også